Αύξηση της δημόσιας δαπάνης για αυτοκινητόδρομους που εκμεταλλεύονται ιδιώτες- Από τον Ε65 αφαιρείται το τμήμα Λαμίας-Δομοκού!

-Από τον αυτοκινητόδρομο Κεντρικής Ελλάδας, ο οποίος θα συνέδεε την εθνική οδό Αθηνών – Λαμίας με την Εγνατία, αφαιρείται η «αρχή του» από τη Λαμία μέχρι τον Δομοκό (ανισόπεδος κόμβος Ξυνιάδας).  Τι έχουν να πουν οι βουλευτές του δικομματισμού στο Νομό που ψήφισαν τις αμαρτωλές συμβάσεις παραχώρησης   και ο Περιφερειάρχης Στεςρεάς που άλλα υπόσχονταν; 

-Για το χρηματοδοτικό κενό από πιθανή αποχώρηση των τραπεζών θα χρησιμοποιηθεί εγκεκριμένο δάνειο 650 εκατ. από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων

-Η πολιτική των πανάκριβων διοδίων παραμένει έτσι όπως προσδιορίζεται στις συμβάσεις παραχώρησης του 2007,

Με νύχια και με δόντια επιχειρεί η κυβέρνηση να «ξαναζωντανέψει» τις συμβάσεις παραχώρησης των τεσσάρων οδικών αξόνων, ακόμη κι αν το Δημόσιο βάλει το χέρι στην τσέπη πιο βαθιά, δανειζόμενο εκ νέου ή αποσπώντας και άλλους πόρους από το ΕΣΠΑ. Ο υπουργός Ανάπτυξης και Υποδομών Κ. Χατζηδάκης έσπευσε χθες να θριαμβολογήσει μιλώντας για κατ’ αρχήν συμφωνία του Δημοσίου με τους παραχωρησιούχους, η οποία δεν παράγει ουδένα αποτέλεσμα και παραπέμπει σε διάφορα μνημόνια συνεργασίας που επικοινωνούσαν οι προκάτοχοί του μαζί με υποσχέσεις για μειώσεις στις τιμές των διοδίων.

Οι διαπραγματεύσεις θα συνεχιστούν με τις τράπεζες, οι οποίες εδώ και δύο χρόνια αρνούνται να χρηματοδοτήσουν τα έργα, τα οποία έχουν σταματήσει. Από το αν θα μείνουν οι τράπεζες στα σχήματα παραχώρησης θα εξαρτηθεί η επανέναρξη των εργασιών.

Παρά τις «ατάκες» προς τις τηλεοπτικές κάμερες του τύπου «η συμφωνία σηματοδοτεί την επανεκκίνηση της ελληνικής οικονομίας», αυτά που προκύπτουν από τις δηλώσεις του υπουργού είναι τα εξής: Οι παραχωρησιούχοι θα λάβουν από το Ελληνικό Δημόσιο 280 εκατ. ευρώ για τις διεκδικήσεις τους (το αντικείμενό τους αποσιωπήθηκε χθες), η πολιτική των πανάκριβων διοδίων παραμένει έτσι όπως προσδιορίζεται στις συμβάσεις παραχώρησης του 2007, το χρηματοδοτικό κενό που έχει προέλθει από τη μείωση των εσόδων κατά μέσο όρο 45% σε σχέση με τις προβλέψεις των συμβάσεων θα επιμερισθεί μεταξύ του Δημοσίου και των εργολάβων, το χρηματοδοτικό κενό επίσης που θα προκύψει από πιθανή αποχώρηση τραπεζών θα κληθεί να «συμπληρώσει» πάλι το Δημόσιο. Προς τούτο θα χρησιμοποιηθεί και εγκεκριμένο δάνειο ύψους 650 εκατ. ευρώ από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, αλλά και κοινοτικοί πόροι απροσδιόριστου ύψους.

Όπως αναφέρθηκε, οι εγχώριες τράπεζες, των οποίων το μερίδιο στη χρηματοδότηση των έργων είναι περίπου 45%, έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον να χρηματοδοτήσουν τα έργα, ενώ οι ισπανικές, οι πορτογαλικές και οι ιρλανδικές αντιμετωπίζουν σοβαρά δικά τους προβλήματα. Γενικότερα δε αποχωρούν οι τράπεζες από δραστηριότητες χρηματοδότησης οδικών αξόνων.

Σύμφωνα με τις χθεσινές ανακοινώσεις το φυσικό αντικείμενο περικόπτεται κατά 20% και εφευρίσκεται το τρικ της χρονικής μετάθεσης της κατασκευής κατά τρία χρόνια σε δύο συμβάσεις. Από τον αυτοκινητόδρομο Κεντρικής Ελλάδας, ο οποίος θα συνέδεε την εθνική οδό Αθηνών – Λαμίας με την Εγνατία, αφαιρείται η «αρχή του» από τη Λαμία μέχρι τον Δομοκό (ανισόπεδος κόμβος Ξυνιάδας) και η απόληξή του Τρίκαλα – Παναγιά. Παραμένει το τυφλό ενδιάμεσο μήκους 85 χλμ. Από τον οδικό άξονα Ελευσίνα – Κόρινθος – Πάτρα – Πύργος – Τσακώνα αφαιρείται το κομμάτι από Πάτρα έως Τσακώνα.

Όπως είπε ο αναπληρωτής υπουργός Στ. Καλογιάννης το τμήμα Λαμία – Δομοκός περικόπτεται διότι κοστίζει πολύ λόγω διάνοιξης σήραγγας, το βόρειο κομμάτι του Ε65, όπως και το τμήμα Πύργος – Τσακώνα έχουν εμπλοκές με το ΣτΕ. Η αλήθεια, όμως, είναι, πως αγνοήθηκε παντελώς ότι η σχεδιαζόμενη χάραξη έθιγε προστατευόμενες περιοχές, άρα οι προσφυγές στο Συμβούλιο της Επικρατείας ήταν… επιβεβλημένες (και η Ε.Ε. έχει δρομολογήσει διαδικασίες επί παραβάσει).

Ο Στ. Καλογιάννης ανέφερε πως, αν οι διαπραγματεύσεις με τις τράπεζες και την Ε.Ε. έχουν αίσιο τέλος, οι εργασίες θα ξαναρχίσουν τον Απρίλιο, ενώ απέκλεισε το ενδεχόμενο να υπογραφεί σύναψη νέων συμβάσεων παραχώρησης αφού αλλάζουν πολλά δεδομένα. Είπε επίσης ότι θα γίνουν αλλαγές σε άρθρα των συμβάσεων που ψηφίστηκαν το 2007.

Πηγή: Σταυρογιάννη Λ. http://www.avgi.gr/ArticleActionshow.action?articleID=736423
Ημερομηνία δημοσίευσης: 13/12/2012

Written by

altpress.gr ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΙΑ ΤΗ ΛΑΜΙΑ ΚΑΙ ΤΗ ΦΘΙΩΤΙΔΑ- ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΕΛΛΑΔΑ

2 comments

  1. Αυτό που είναι σίγουρο, παρατηρούν, είναι ότι τα έσοδα από τα διόδια σε σχέση τις αρχικές προβλέψεις έχουν μειωθεί κατά 45% κατά μέσον όρο στους τέσσερις αυτοκινητοδρόμους. «Η μάχη θα δοθεί στις τράπεζες» σημειώνουν.

  2. ΟΙ ΤΡΑΠΕΖΕΣ. Κρίσιμο στοιχείο είναι η στάση των τραπεζών, που εκπροσωπήθηκαν ως παρατηρητές στη συνάντηση. Όπως αναφέρθηκε, φαίνεται να είναι θετικές σε προσωρινή στήριξη της εταιρείας κυρίως μέσω εγγυητικών επιστολών, αν και οριστικές αποφάσεις θα ληφθούν την ερχόμενη εβδομάδα.Πληροφορίες της Αλήθειας αναφέρουν ότι έχουν γίνει παρεμβάσεις προς τις τράπεζες ακόμα και από την Κεντρική Τράπεζα, ώστε να συνεχιστεί η λειτουργία της εταιρείας και να διασφαλίσουν το λαβείν τους όσο περισσότεροι πιστωτές είναι δυνατόν.