Αντιδρούν οι εκπαιδευτικοί στο σύστημα διορισμών – Ένταση στη συγκέντρωση διαμαρτυρίας έξω από το Υπουργείο Παιδείας

Tην έντονη αντίδραση των εκπαιδευτικών προκάλεσε  η ανακοίνωση του Υπουργείου Παιδείας  για το σύστημα  μοριοδότησης με το οποίο θα πραγματοποιηθούν διορισμοί 15.000 εκπαιδευτικών, από το 2019 έως το 2021 και για την απουσία διαλόγου για τη συνδιαμόρφωση του σχεδίου προσλήψεων.

Οι  εκπαιδευτικοί  χαρακτηρίζοντας τα κριτήρια μοριοδότησης ως «κριτήρια απολύσεων» δηλώνουν ότι το νέο σύστημα διορισμών που προωθεί το υπουργείο Παιδείας υποβαθμίζεται το πτυχίο τους και παράλληλα τους «αναγκάζει σε περαιτέρω τίτλους σπουδών και κατά συνέπεια σε επιπλέον έξοδα»

Ένταση στη συγκέντρωση διαμαρτυρίας 

Οι εκπαιδευτικοί πραγματοποίησαν σήμερα το πρωί συγκέντρωση διαμαρτυρίας  έξω από το κτίριο του Υπουργείου Παιδείας. Ενταση επικράτησε όταν  εκπαιδευτικοί προσπάθησαν να μπουν στο υπουργείο, ενώ οι αστυνομικοί να τους αποτρέψουν. Κάποιοι εκπαιδευτικοί σκαρφάλωσαν στην πύλη του υπουργείου και πέρασαν στον περιβάλλοντα χώρο, ενώ η ένταση οξύνθηκε όταν αστυνομικοί προσπάθησαν να τους διώξουν. Τελικά οι ένστολοι αναγκάστηκαν να αποχωρήσουν από το σημείο, καθώς οι καθηγητές τούς έδιωξαν.

Οι εκπαιδευτικοί ζητούν άμεση συνάντηση με τον υπουργό Παιδείας Κώστα Γαβρόγλου προκειμένου να τους ενημερώσει αναλυτικά για τις προσλήψεις και το νέο σύστημα μοριοδότησης.

Εξάλλου, νωρίτερα, ΔΟΕ και ΟΛΜΕ δεν ανταποκρίθηκαν σε κάλεσμα που τους είχε απευθύνει για τις 9:30 το πρωί ο υπουργός Παιδείας σε αίθουσα της Βουλής. Οι συνδικαλιστικές ενώσεις των εκπαιδευτικών αναφέρουν ότι «η συνάντηση της Πέμπτης μπορεί να πραγματοποιηθεί μόνο στο υπουργείο Παιδείας υπό την δυναμική αντίδραση του κλάδου»

Δεν υπήρξε διαβούλευση καταγγέλλουν οι εκπαιδευτικές ομοσπονδίες

ΔΟΕ, ΟΛΜΕ και ΠΟΣΕΕΠΕΑ τόνισαν ότι το σχέδιο δεν έχει την υπογραφή τους, καθώς δεν πραγματοποιήθηκε διαβούλευση το προηγούμενο διάστημα, ώστε να συζητηθούν οι προτάσεις των δύο πλευρών.

Σύμφωνα με το ΑΠΕ, οι βασικούς άξονες του συστήματος είναι ότι, πρώτον, την προκήρυξη και ευθύνη της διαδικασίας θα αναλάβει το ΑΣΕΠ (με σύστημα μοριοδότησης κριτηρίων μέσω προκήρυξης κάθε 2 χρόνια), δεύτερον ο γραπτός διαγωνισμός καταργείται και τρίτον, θα τεθεί σε ισχύ ενιαίο σύστημα μοριοδότησης για μόνιμους και αναπληρωτές. Επίσης, θα συνταχθεί ενιαίος πίνακας που θα χρησιμοποιείται τόσο για τον διορισμό μονίμων όσο και για την πρόσληψη αναπληρωτών εκπαιδευτικών. Παράλληλα, θα υπάρξουν μεταβατικές διατάξεις για την εξασφάλιση της Παιδαγωγικής Επάρκειας για όσους εκπαιδευτικούς δεν τη διαθέτουν.

Σύμφωνα με το υπουργείο, στην τελευταία συνάντηση του Σεπτεμβρίου με τις ΔΟΕ και ΟΛΜΕ, ο υπουργός Παιδείας, Κώστας Γαβρόγλου, είχε ζητήσει να καταθέσουν γραπτώς τις συγκεκριμένες προτάσεις τους για το σύστημα μόνιμων διορισμών. «Η ΔΟΕ και η ΟΛΜΕ δεν κατέθεσαν μέχρι σήμερα καμιά πρόταση εκτός από τις δημόσιες αναφορές για την αναγνώριση του συνόλου της προϋπηρεσίας, χωρίς να δηλώνουν τι γίνεται με τα επιστημονικά κριτήρια και, κυρίως, τι ακριβώς γίνεται με τους συγκεκριμένους περιορισμούς του Συντάγματος και των αποφάσεων του ΣτΕ», αναφέρει σε ανακοίνωση το υπουργείο.

«Υπάρχουν γνωμοδοτήσεις έγκριτων νομικών προς τις Ομοσπονδίες που κάνουν λόγο για μέγιστη αναγνώριση προϋπηρεσίας 84 μηνών. Η Κυβέρνηση αναγνωρίζει τελικά 120 μήνες», προσθέτει.

Από την πλευρά τους, οι επικεφαλής των εκπαιδευτικών ομοσπονδιών σχολίασαν ότι το υπουργείο ψεύδεται. «Η ανακοίνωση του υπουργείου προκαλεί θλίψη και οργή», σημείωσε ο πρόεδρος της ΔΟΕ, Θανάσης Κικινής. «Το υπουργείο ψεύδεται όταν λέει ότι οι ομοσπονδίες δεν κατέθεσαν προτάσεις. Ψεύδεται όταν λέει ότι δεν θελουμε διάλογο. Ήξερε ότι και σήμερα θα είμαστε εδώ. Το σχέδιο του υπουργείου «κλέβει» την προϋπηρεσία των αναπληρωτών, που ζουν σε μια θλιβερή πραγματικότητα. Το υπουργείο προσβάλει τη νοημοσύνη μας», είπε χαρακτηριστικά.

«Από τον Σεπτέμβριο δεν έγινε καμιά συνάντηση για το θέμα των διορισμών», σχολίασε ο πρόεδρος της ΟΛΜΕ, Νικηφόρος Κωνσταντίνου και τόνισε ότι από πλευράς ομοσπονδιών έχουν γίνει προτάσεις που έχουν «αιτιολογία και σκέψη». «Προσπαθούμε να συναντηθούμε και να κάνουμε διαβούλευση εδώ και καιρό», πρόσθεσε ο πρόεδρος της ΠΟΣΕΕΠΕΑ, Δημήτρης Παπαευθυμίου. «Η πρόταση του υπουργείου δεν υποστηρίζει τους ανθρώπους που δουλεύουν. Προϋπηρεσία. Είναι βασικό στοιχείο η αναγνώριση όλης της προϋπηρεσίας», είπε.

Αναπληρωτές μηδενικής προϋπηρεσίας: Ζητάμε  ισότητα στην εργασία

Κείμενο διαμαρτυρίας προς τον Υπουργό Παιδείας, Κώστα Γαβρόγλου, έστειλε η Πρωτοβουλία Αναπληρωτών Εκπαιδευτικών Μηδενικής Προϋπηρεσίας, αναφορικά με το νέο σύστημα πρόσληψης εκπαιδευτικών.

Οι συγκεκριμένοι αναπληρωτές διερωτώνται «ποια είναι η τύχη των νέων πτυχιούχων στην Ελλάδα», καθώς και «πώς το κράτος θέλει να μας αξιοποιήσει στην εκπαίδευση», με βάση το «ταβάνι» των 120 μηνών στην προϋπηρεσία

Αναλυτικά το κείμενο διαμαρτυρίας

«Αξιότιμε κύριε Υπουργέ,

Είμαστε μια ομάδα εκπαιδευτικών μη εχόντων και μη εχουσών προϋπηρεσία και θα θέλαμε να τοποθετηθούμε επί του συστήματος διορισμών στη δημόσια εκπαίδευση. 
Έπειτα από την απόφαση της 19ης Δεκεμβρίου 2018 του υπουργικού συμβουλίου που αφορά στον νέο τρόπο πρόσληψης εκπαιδευτικών και της σχετικής φημολογίας που θέλει το υπουργείο παιδείας να πριμοδοτεί την προϋπηρεσία και να θέτει σε αυτή «ταβάνι» 120 μήνες, θα θέλαμε να εκφράσουμε την σαφέστατη αντίρρησή μας. Ως αναπληρωτές εκπαιδευτικοί μηδενικής προϋπηρεσίας, διερωτόμαστε ποια είναι η τύχη των νέων πτυχιούχων στην Ελλάδα; Πώς το κράτος θέλει και αν τελικώς θέλει να μας αξιοποιήσει στην εκπαίδευση;

Εμείς, κύριε Υπουργέ, δεν είχαμε την τύχη να εργαστούμε στο δημόσιο σχολείο ως δημόσιοι λειτουργοί, γιατί απλώς δεν μας δώσατε την ευκαιρία και όχι γιατί δεν θέλαμε. Ας ληφθεί, αρχικά, υπ’ όψιν πως σύμφωνα με την απόφαση 527/2015 του Συμβουλίου της Επικρατείας, η προϋπηρεσία που αποκτήθηκε από το 2008 και μετά θεωρείται παράνομη και δεν μπορεί να αποτελεί κριτήριο διορισμού. Η θεσμοθέτηση ενός τέτοιου συστήματος θα διαιωνίσει την ΑΔΙΚΙΑ και τον ΠΑΛΑΙΟΚΟΜΜΑΤΙΣΜΟ και θα αποκλείσει μια ολόκληρη γενιά ανθρώπων που είτε υποαπασχολούνται είτε ετεροαπασχολούνται εργαζόμενοι με επαχθείς όρους στον ιδιωτικό τομέα σε μια χώρα που όλες οι αξίες έχουν καταρρεύσει κι η αξιοκρατία μοιάζει σχεδόν λέξη άγνωστη.

Απορείτε γιατί υπάρχει αιμορραγία εγκεφάλων από τη χώρα μας; Γιατί οι νέοι επιλέγουν να ζήσουν και να εργαστούν στο εξωτερικό; Διότι, κύριε Υπουργέ, οι πόρτες  για το πιο νέο και ελπιδοφόρο κομμάτι του πληθυσμού παραμένουν κλειστές. Γιατί όπως λέει κι ο ποιητής «όπου κι αν κοιτάξω η Ελλάδα με πληγώνει». Μας πληγώνει γιατί δεν δικαιώνει ούτε στιγμή τα όνειρα μας, ούτε και την πρόθεσή μας να βοηθήσουμε να αναστηθεί αυτή η χώρα προσφέροντας στα νιάτα της.  

Η κυβέρνησή σας είχε εξαγγείλει την αξιοποίηση των νέων στον ευρύ δημόσιο τομέα, προεκλογικά. Ποια είναι, άραγε, η μέριμνά σας για τους νέους εκπαιδευτικούς; Το σύστημά σας δεν είναι συνταγματικά δίκαιο και δεν κατοχυρώνει την ισότητα στην εργασία σε έναν εκπαιδευτικό που έτυχε να δουλεύει 10 χρόνια ως αναπληρωτής και σε έναν που δεν είχε την τύχη να δουλέψει ποτέ, επειδή καταργήσατε το μοναδικό κριτήριο με βάση το οποίο μπορούσε κανείς να εργαστεί ως αναπληρωτής: ΤΗ ΒΑΣΗ ΣΤΟΝ ΑΣΕΠ. 

Με αυτές τις απορίες και με την ελπίδα ότι έστω και την ύστατη ώρα θα ακουστούμε απαιτούμε την ισότητα και την ισονομία στο νέο σύστημα διορισμού των εκπαιδευτικών. Απαιτούμε ίση πρόσβαση των νέων εκπαιδευτικών στο νέο σύστημα διορισμών ποσοστό ίδιο με τους έχοντες προϋπηρεσία εκπαιδευτικούς. 
Επιφυλασσόμαστε δε παντός νομίμου δικαιώματος, προκειμένου να διαφυλάξουμε το έννομο συμφέρον μας για ίση πρόσβαση στην εργασία και ίσα δικαιώματα, όπως, άλλωστε, επιτάσσει το γράμμα και το πνεύμα του Συντάγματος της Ελλάδας στο άρθρο 4.

Written by

altpress.gr ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΙΑ ΤΗ ΛΑΜΙΑ ΚΑΙ ΤΗ ΦΘΙΩΤΙΔΑ- ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΕΛΛΑΔΑ

Comments are closed.