ΣΥΡΙΖΑ-ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΗ ΣΥΜΜΑΧΙΑ Φθιώτιδας: Μήνυμα για την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς

Η έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς, υπό τις δεδομένες υγειονομικές και κοινωνικές συνθήκες, έχει προσλάβει έντονα πολιτικά χαρακτηριστικά. Το ζήτημα υπερβαίνει τις συνήθεις διαστάσεις τις πολιτικής διαχείρισης μιας δημόσιας / κοινωνικής λειτουργίας.

Οφείλουμε, ιδιαίτερα σήμερα, να επισημάνουμε τις ανησυχίες που διαπερνούν την κοινωνία μας.

Οι κυβερνητικές επιλογές για την έναρξη της νέας σχολικής και ακαδημαϊκής χρονιάς αποτυπώνουν το πρόσημο των αντιφάσεων και τα ελλειμμάτων της κυβερνητικής διαχείρισης της κρίσης. Υγειονομικής, εργασιακής και οικονομικής. Οι αντιφάσεις και τα αδιέξοδα έχουν επισημανθεί και έχει ασκηθεί επανειλημμένα η πολιτική κριτική του κόμματος μας με ανακοινώσεις και παρεμβάσεις, του προέδρου του ΣΥΡΙΖΑ, της κοινοβουλευτικής μας εκπροσώπησης και του Τμήματος Παιδείας, ενώ παράλληλα έχει διατυπωθεί ένα συνεκτικό σχέδιο μιας εναλλακτικής πολιτικής διαχείρισης της επιδεινούμενης υγειονομικής κρίσης – βλ. 10 προτάσεις.

Η γενική μας παρέμβαση βρίσκεται σε συμφωνία με την αντίστοιχη και ομόρροπη κινητοποίηση των συνδικάτων των εργαζομένων εκπαιδευτικών καθώς και συλλογικοτήτων της εκπαιδευτικής κοινότητας.

Επισημαίνουμε πως οι κυβερνητικές επιλογές δεν προκύπτουν αποκλειστικά ως αποτέλεσμα προχειρότητας η ανικανότητας σχεδιασμού. Αποτελούν παράγωγα της νεοφιλελεύθερης ιδεοληψίας της κυβέρνησης που για κάθε κοινωνική ανάγκη ή πρόβλημα κατασκευάζει εξισώσεις λιτότητας, εμπορευματοποίησης και ιδιωτικοποίησης. Η απαξίωση προς την καθολικότητα και το δημόσιο χαρακτήρα των κοινωνικών αγαθών επιβεβαιώνεται με την νομοθέτηση σκληρά συντηρητικών ρυθμίσεων το καλοκαίρι έναντι της αναγκαίας προετοιμασίας για το β’ κύμα της πανδημίας, όπως η νομοθέτηση της περαιτέρω επιβάρυνσης της μαθητικής πυκνότητας ανά τάξη (από 22 σε 25 μαθητές) κλπ διατάξεις των οποίων η συνταγματικότητα αμφισβητήθηκε από την Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων.

Η κυβέρνηση είχε χρόνο να προετοιμαστεί. Δεν έκανε τίποτα.

Η δική μας θέση εδράζεται στην πολιτική συμπύκνωση των κοινωνικών αιτημάτων και αναγκών για προστασία της δημόσιας υγείας και την καθολικότητα ενός σύγχρονου και ποιοτικού συστήματος εκπαίδευσης.

Η εναλλακτική μας πολιτική πρόταση απαντά και στις ειδικές συνθήκες της υγειονομικής κρίσης και στις απαιτήσεις ενίσχυσης της μορφωτικής αποστολής του δημόσιου συστήματος εκπαίδευσης.

Προϋπόθεση για την κοινωνική αξιοπιστία της αποτελεί η συμμετοχή και κινητοποίηση της ίδιας της κοινωνίας. Στην κατεύθυνση αυτή επιμέναμε στην ανάγκη θεσμικού διαλόγου για την προετοιμασία της νέας χρονιάς από την άνοιξη, γι’ αυτό καταθέταμε προτάσεις.

Επιδίωξή μας η αποτύπωση των κοινωνικών αναγκών και των αιτημάτων και η μετουσίωσή τους σε δημόσιες πολιτικές. Οι προτάσεις μας αποτελούν κατευθύνσεις κοινωνικής διεκδίκησης και σχέδια παρέμβασης σε συμμετοχικά και αντιπροσωπευτικά θεσμικά πεδία.

Στα πλαίσια αυτά έχουμε προτείνει εδώ και πολύ καιρό 10 άμεσα μέτρα :

• έκτακτο κονδύλι από τον προϋπολογισμό για την υγειονομική θωράκιση των σχολείων και την πρόσληψη επιπλέον προσωπικού.

• αυξημένα τεστ για εκπαιδευτικούς και ευάλωτες κατηγορίες μαθητών ( φαίνεται μάλιστα πως τα σχετικά πρωτόκολλα ιχνηλάτησης κλπ δεν εφαρμόζονται, αλλά ούτε είναι επαρκή).

• δωρεάν μάσκες και αντισηπτικά στα μέλη της εκπαιδευτικής κοινότητας.

• σχολαστική καθαριότητα των αιθουσών και των WC με πρόσληψη του αναγκαίου προσωπικού. Είναι γνωστά τα όσα έχουν συμβεί στον τομέα αυτό μέχρι σήμερα. Λιγότερες προσλήψεις από πέρυσι.

• τάξεις 10-12 μαθητών, όπου απαιτείται, με προσθήκη ή αναδιαμόρφωση αιθουσών. Ανά Δήμο μπορούμε να συντάξουμε ένα πραγματικό σχέδιο αξιοποίησης των δημοτικών και δημόσιων υποδομών πρωτίστως, ώστε το σχετικό αίτημα να πείθει για τον ρεαλισμό του, να κινητοποιεί αλλά και να εμπεδώνει μια άλλη κοινωνική αντίληψη για την αξία του δημόσιου χώρου.

• επιτάχυνση των 10.500 μόνιμων διορισμών εκπαιδευτικών.

• πρόσληψη επιπλέον αναπληρωτών φέτος με κριτήρια αυτά της πρόσληψης αναπληρωτών μέχρι σήμερα και όχι με τη μορφή των τρίμηνων συμβάσεων….

• εξ αποστάσεως εκπαίδευση μέσω των δημόσιων δικτύων -χωρίς αποκλεισμούς εκεί όπου οι επιδημιολογικές συνθήκες την επιβάλλουν – Η υπόθεση της ενίσχυσης της αυτονομίας των δημόσιων εκπαιδευτικών δικτύων και υποδομών έναντι των οικονομικών και τεχνικών δεσμεύσεων που επιβάλλουν οι συμβάσεις με ιδιωτικές εταιρείες παραμένει προτεραιότητα. Στις νέες συνθήκες η ασύγχρονη εκπαίδευση μπορεί να αποτελέσει το πεδίο καινοτόμων παιδαγωγικά και επιστημονικά παρεμβάσεων από τον κόσμο της εκπαίδευσης, ωθώντας τις θεσμικές δομές σε πρότυπα και λύσεις προοδευτικές.

• συντονιστικό όργανο Παιδείας-Υγείας ανά Δήμο, προσαρμοσμένο στην αναγκαιότητα της διαμόρφωσης μέτρων τοπικής κλίμακας σε επικοινωνία με ΥΠΑΙΘ-ΕΟΔΥ-Πολιτική Προστασία, για την αξιόπιστη παρακολούθηση των εξελίξεων σε τοπικό επίπεδο και την στοχευμένη παρέμβαση αν και όπου χρειαστεί.

έμφαση στην έγκυρη ενημέρωση και ευαισθητοποίηση των μαθητών για θέματα Δημόσιας Υγείας, για την ιστορία των επιδημιών, για την αξία του εμβολιασμού και των μέτρων ατομικής προστασίας.

Η κυβέρνηση είναι ανεπαρκής και επικίνδυνη για τη δημόσια Υγεία και Παιδεία. Είμαστε σίγουροι ότι οι εκπαιδευτικοί, οι γονείς, οι μαθητές, ο κόσμος της εργασίας και της γνώσης, θα υπερασπισθούν υγειονομικά και μορφωτικά τη Δημόσια Παιδεία και θα κάνουν ότι μπορούν για να ξεπεράσουν δυσκολίες και προβλήματα .

Ευχόμαστε καλή δύναμη σε όλες και όλους.

Written by

altpress.gr ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΙΑ ΤΗ ΛΑΜΙΑ ΚΑΙ ΤΗ ΦΘΙΩΤΙΔΑ- ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΕΛΛΑΔΑ

No Comments Yet.

Leave a comment