Ένωση Γονέων και Κηδεμόνων Λαμίας: «Η ζωή των παιδιών μας είναι στα χέρια μας».

Με την τροπολογία που κατέθεσε το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων την Παρασκευή 8/5 και ψηφίστηκε μεσάνυχτα, προβλέπεται η ζωντανή μετάδοση μαθημάτων κατά τη διάρκεια της δια ζώσης διδασκαλίας.

Η τροπολογία αυτή, σε καμία περίπτωση δεν προάγει την ουσιαστική εκπαίδευση των μαθητών οι οποίοι δε δύνανται να παρακολουθήσουν το μάθημα στην τάξη, όπως επικαλείται το Υπουργείο. Ούτε έχει σχέση με την εξ αποστάσεως (σύγχρονη και ασύγχρονη) εκπαιδευτική υποστήριξη σε περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης όπως αυτές που βιώσαμε τις μέρες της καραντίνας λόγω του κορονοϊού.

Η τροπολογία αποτελεί μια άκρως αντιεπιστημονική – αντιπαιδαγωγική αλλά και επικίνδυνη ενέργεια.

Ποιος αλήθεια μπορεί να γνωρίζει και να εγγυηθεί, ποιος βρίσκεται πίσω από την οθόνη του υπολογιστή που θα παρακολουθεί ο μαθητής την αναμετάδοση του μαθήματος και πώς θα χρησιμοποιήσει τη διαδικασία; Ποιος μπορεί να διασφαλίσει τα ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα ανήλικων παιδιών, όπως αναγνωρίσιμα στοιχεία ταυτότητας, βιομετρικά δεδομένα, η ακαδημαϊκή πρόοδος, οι συμπεριφορικές, πειθαρχικές ακόμη και ιατρικές πληροφορίες; Σε σχολεία μάλιστα που υπάρχουν μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες ή άλλες ιδιαιτερότητες, δεν μπορούμε να μιλάμε για απλά προσωπικά δεδομένα. Ο κίνδυνος να γίνουν ορατές και αντικείμενο σχολιασμού από τρίτους, οι ατομικές ιδιαιτερότητες, οι συμπεριφορές, η πρόοδος, και η εν γένει συμπεριφορά των μαθητών είναι παραπάνω από πιθανός.

Μια σχολική τάξη συνίσταται στη συνύπαρξη και αλληλεπίδραση μαθητών και εκπαιδευτικών, στην καλλιέργεια κοινωνικών σχέσεων αλλά και της συναισθηματικής νοημοσύνης των μαθητών, στη δυνατότητα ελεύθερης έκφρασης, στην εύρεση και ανάλογη προσαρμογή μεθόδων για την κατανόηση και εμπέδωση τόσο του διδασκόμενου αντικειμένου όσο και του κοινωνικού γίγνεσθαι. Δεν νοείται «τάξη» με τους μαθητές και τον εκπαιδευτικό σε διαφορετικούς χώρους.

Υπονομεύεται η αρμονική διαδικασία της σχολικής ζωής στην τάξη και την ψυχική υγεία των παιδιών μας. Η παιδαγωγική διαδικασία δεν μπορεί να καταγράφεται ούτε να γίνεται δημόσιο θέαμα μέσω κάμερας γιατί τότε παύει να είναι ζωντανή, αληθινή και ουσιαστική, αφού δε βασίζεται στις ειλικρινείς σχέσεις εμπιστοσύνης ανάμεσα σε μαθητή και δάσκαλο. Πώς ο αδύναμος ή ο συνεσταλμένος μαθητής θα αποφασίσει ελεύθερα να μιλήσει, να ρωτήσει ή να απαντήσει λανθασμένα υπό το φόβο της πιθανής γελοιοποίησής του; Πόσο πιθανό είναι, η ζωντανή αντιπαράθεση ανάμεσα σε δύο μαθητές ή ανάμεσα σε μαθητή και καθηγητή (αφού η τάξη είναι ένα ζωντανό κύτταρο) να στιγματίσει και να οδηγήσει σε σοβαρές καταστάσεις;

Η απόφαση αυτή δεν έχει καμία σχέση με την εξ αποστάσεως εκπαίδευση, όπως διατείνεται η κυρία Κεραμέως.

Δεν θα επιτρέψουμε να εκχυδαϊστεί η εκπαιδευτική διαδικασία ούτε να υποβαθμιστεί το παιδαγωγικό έργο.

Για το ζήτημα της λειτουργίας των σχολείων και της επάρκειας των υλικών ατομικής υγιεινής:

Επειδή τις τελευταίες μέρες ακούμε «μεγάλα λόγια», ότι όλα είναι εντάξει και τα παιδιά μας δεν θα έχουν κανέναν κίνδυνο με το άνοιγμα των σχολείων, αρκούσε η πρώτη μέρα ανοίγματος των Λυκείων – με μια και μοναδική τάξη την Γ’ Λυκείου – για να αναδείξει ότι οι φόβοι που διατυπώναμε ως Ένωση Γονέων δεν ήταν καθόλου αβάσιμοι.

Η πρώτη μέρα λειτουργίας ανέδειξε τα εξής:

Τα αντισηπτικά είναι λίγα και δίνονται με το σταγονόμετρο. Είναι ζήτημα αν θα φτάσουν μέχρι το τέλος της βδομάδας κι αναρωτιόμαστε τι θα γίνει όταν έρθουν στα σχολεία και οι υπόλοιποι μαθητές του Λυκείου και αυτοί του Γυμνασίου την ερχόμενη Δευτέρα.

Αναπάντητα παραμένουν τα ερωτήματά μας :

Δόθηκαν  μάσκες και γάντια για τις καθαρίστριες, σε κάθε σχολείο, ή στηριζόμενοι στη λογική της μη υποχρεωτικής χρήσης, δεν ζησητούμε καν την πρόληψη;

Αγοράστηκε καμιά μηχανή αυτόματης τροφοδοσίας χειροπετσετών για τις τουαλέτες.

Οι καθαρίστριες φτάνουν οριακά για να καλύψουν τις ανάγκες των σχολείων, ενώ δεν γνωρίζουμε τι θα γίνει την άλλη βδομάδα, όταν θα γεμίσουν τα σχολεία της Β/θμιας εκπαίδευσης ή ακόμα, όταν λειτουργήσουν αυτά της Πρωτοβάθμιας. Δεν μπορεί να υπάρξει άλλη λύση στο πρόβλημα, παρά η μονιμοποίηση όλων των καθαριστριών και οι προσλήψεις νέων, όσων απαιτούν οι ανάγκες.

Προτείναμε την πρόσληψη Σχολικών Νοσηλευτών, μέσω των καινοτόμων δράσεων που χρηματοδοτούνται επιπλέον για την αντιμετώπιση – πρόληψη συμπτωμάτων. Ιδιαίτερα και για την αντιμετώπιση της ανεργίας των νέων της Πόλης μας, προτείναμε να είμαι οι Νοσηλευτές «Μαθητείας» των ΕΠΑΛ ή άνεργοι νοσηλευτές, ή ακόμα και ο ΕΡΥΘΡΟΣ ΣΤΑΥΡΟΣ έτσι ώστε όλοι η εκπαιδευτική κοινότητα και οι γονείς να νιώθουν ασφάλεια.

Με έκπληξη παρακολουθούμε την απολύμανση των Σχολικών Εγκαταστάσεων ως προληπτικό μέτρο, ενώ λίγο πριν την απόφαση της αναστολής λειτουργίας και ενώ είχαμε αιτηθεί μέσω ανοικτής επιστολής στο Δήμο να λάβει όλα τα απαιτούμενα προληπτικά μέτρα, μας είχε απαντηθεί, τότε, πως εφόσον δεν έχουμε κρούσματα, δεν υπάρχει λόγος απολύμανσης. Μάλλον τώρα ο ισχυρισμός τους δεν ισχύει πιά!!!

Για όλους τους παραπάνω λόγους καλούμε τους Συλλόγους Γονέων να πάρουν αγωνιστικές πρωτοβουλίες διεκδικώντας το αυτονόητο δικαίωμα στη μόρφωση των παιδιών μας με ταυτόχρονη προστασία της υγείας τους.

Άμεσα το Υπουργείο να λάβει όλα τα απαραίτητα μέτρα για την ασφαλή λειτουργία των σχολείων, αλλά και για να παρθεί πίσω η απαράδεκτη τροπολογία για τη ζωντανή αναμετάδοση των μαθημάτων.

Συμμετέχουμε μαζικά. Και είμαστε σε ετοιμότητα να ανταποκριθούμε στο κάλεσμα του ΣΕΠΕ και της ΕΛΜΕ Φθιώτιδας.

Η ζωή των παιδιών μας είναι στα χέρια μας.

ΕΝΩΣΗ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΓΟΝΕΩΝ & ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ & ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΛΑΜΙΑΣ

Για το Δ.Σ.

Η ΠΡΟΕΔΡΟΣ

ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ Χ. ΓΕΩΡΓΙΑ

parentunionlamia.wordpress.com

Written by

altpress.gr ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΙΑ ΤΗ ΛΑΜΙΑ ΚΑΙ ΤΗ ΦΘΙΩΤΙΔΑ- ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΕΛΛΑΔΑ

Comments are closed.