ΤΕΕ Αν. Στερεάς για Ε65: Επανεκκίνηση ή οπισθοδρόμηση;

 Την  «εγκληματική» πράξη διακοπής του έργου του αυτοκινητόδρομου Κεντρικής Ελλάδας (Ε65)  μετά την » εγκληματική» ολιγωρία και απραξία της Πολιτείας τα τελευταία τρία χρόνια καταγγέλει η Διοικουσα του ΤΕΕ Ανατολικής Στερεάς με επιστολή του  προς το Υπουργείο, Ανάπτυξης και Οικονομικών.  Δηλώνουν «κατηγορηματικά αντίθετοι   σε κάθε σενάριο «ακύρωσης» του έργου »  θεωρώντας  απαραίτητη «την αναμόρφωση της σύμβασης παραχώρησης», σε όποιο τμήμα της μπορεί να αποδώσει με σιγουριά την ολοκλήρωση του έργου.

 Το κείμενο της επιστολής:

 Θέμα: Ε65 – Αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδας. ΕΠΑΝΕΚΚΙΝΗΣΗ ή ΟΠΙΣΘΟΔΡΟΜΗΣΗ;

 Αξιότιμε κε Υπουργέ,

 Μετά την «εγκληματική» ολιγωρία και απραξία των τελευταίων 3 χρόνων εκ μέρους της υπεύθυνης (;) Πολιτείας, έρχεται η «εγκληματική» πράξη διακοπής του έργου του αυτοκινητόδρομου Κεντρικής Ελλάδας (Ε65) ;

 Δεν χρειάζεται να επανέλθουμε στη βεβαιότητα της σκοπιμότητας και ωφελιμότητας του συγκεκριμένου έργου. Η επιχειρηματολογία που αναπτύχθηκε από το 1993, με κορύφωση την ψήφιση στη Βουλή το 2007, με συντριπτική τότε πλειοψηφία αλλά και η πρόβλεψη για επιδότηση από την πολιτεία, δεν έχει απολέσει την αξία της.

            Σημαντικό, όμως, είναι να υπενθυμίσουμε, ότι η Ε65 δεν είναι ένας οδικός άξονας τοπικού ή Περιφερειακού χαρακτήρα. Βεβαίως, θα αποδώσει τα μέγιστα στην έξοδο από την απομόνωση της Δυτ. Θεσσαλίας, αλλά είναι καταγεγραμμένος ο «υπερτοπικός» χαρακτήρας του και η προστιθέμενη αξία στην εξωστρέφεια, άρα στην βελτίωση της ανταγωνιστικότητας 4 Περιφερειών της χώρας. Το 2005 στην εκδήλωση της Καλαμπάκας ήταν σαφής η τοποθέτηση υπέρ του έργου 4 Γεν. Γραμματέων  Περιφερειών (Ηπείρου, Δυτ. Μακεδονίας, Στερεάς Ελλάδας και Θεσσαλίας) και 5 Περιφερειακών τμημάτων Τ.Ε.Ε. ( Ηπείρου, Δυτ. Μακεδονίας, Αν. Στερεάς Ελλάδας, Μαγνησίας και Κεντρ.-Δυτ. Θεσσαλίας), αναδεικνύοντας έτσι τον Υπερτοπικό χαρακτήρα του και τη Διαπεριφερειακή σημασία του.

            Και βέβαια, η ένταξή του στο πρόγραμμα των «Δρόμων Ανάπτυξης» έργων με Παραχώρηση και η συμβασιοποίησή του – παρά τις ιδιαίτερες δυσκολίες που είχε – αμέσως μετά πραγματοποιήθηκε. Η θετική εξέλιξη για το έργο βέβαια, απαιτούσε – και έτσι έγινε- «ειδικά κίνητρα». Για το λόγο αυτό, έγινε και η παραχώρηση και των διοδίων του τμήματος της ΠΑΘΕ «Σκάρφεια- Λαμία», χωρίς την κατασκευή από τον παραχωρησιούχο της Ε-65 αλλά από το Ελληνικό Δημόσιο.

            Μία «σύμβαση παραχώρησης» που πρέπει να τονιστεί, ότι για το Ελληνικό Δημόσιο θα είχε ποσοστό συμμετοχής που δεν ξεπερνούσε το 12,5% επί του συνολικού προϋπολογισμού του έργου, χωρίς καμία «εγγύηση» στον τραπεζικό δανεισμό του ιδιώτη, ενώ με την ολοκλήρωση και λειτουργία του το κράτος θα ελάμβανε από τα διόδια πάνω από το 50%.

            Το Ελληνικό κράτος για μία ακόμα φορά «δεν διέψευσε», δυστυχώς, την πολιτική και γραφειοκρατική ανεπάρκεια και «δυσκαμψία» του.

            Πληρώνει ήδη, ο Ελληνικός λαός 5 εκ. ευρώ για καθυστερήσεις του κράτους, που συνομολόγησε και αποδέχθηκε πριν λίγες μέρες ο αρμόδιος υπουργός.

Το έργο αυτό είχε αρχίσει να κατασκευάζεται σε αρκετά μέτωπα τόσο στη Στερεά Ελλάδα όσο και στη Θεσσαλία. Ιδιαίτερα δε στο τμήμα από Χ.Θ. 0+000 έως Χ.Θ. 15+000 (παράκαμψη του πολεοδομικού συγκροτήματος της Λαμίας) που είναι πολύ κοντά στην οδοστρωσία, συντομεύει την πρόσβαση από/προς Αθήνα κατά 10 με 15 λεπτά,  την περιοχή της Δυτικής Φθιώτιδας και Ευρυτανίας.

Να σημειωθεί δε ότι ήδη έχουν καταβληθεί αποζημιώσεις για τις απαλλοτριώσεις, σε αρκετά τμήματα της χάραξης.

Και, αντί να αναζητείται ο τρόπος, μέσω της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων, να συνεχισθεί και να ολοκληρωθεί το έργο, τονώνοντας και την απασχόληση της περιοχής,  διερευνάται τρόπος «απεμπλοκής», για τον οποίο βέβαια θα κληθεί ο Ελληνικός δυσβάσταχτα φορολογούμενος λαός να πληρώσει περίπου 1 δις ευρώ. Σχεδόν, 2 φορές το αρχικό ποσό υποχρέωσης του κράτους και ποσό, με το οποίο σχεδόν ολοκληρώνεται το έργο από τη φάση που είναι τώρα.

            Θεωρούμε ότι σε καμία περίπτωση ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΓΚΑΤΑΛΕΙΦΘΕΙ ο Αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδας (Ε65).

            Είναι απαραίτητη η αναμόρφωση της σύμβασης, σε όποιο τμήμα της μπορεί να αποδώσει με σιγουριά την ολοκλήρωση του έργου. Η συνεκτίμηση των σημερινών συνθηκών και της δύσκολης οικονομικής συγκυρίας είναι επιβεβλημένη.

            Δηλώνουμε κατηγορηματικά αντίθετοι σε κάθε σενάριο «ακύρωσης» του έργου, το οποίο «καταδικάζει» μεγάλες περιοχές της ενδοχώρας να μην έχουν την δυνατότητα «διεξόδου προς την Ανάπτυξη» και «ενίσχυσης της Ανταγωνιστικότητάς της» ιδιαίτερα, όταν στην επόμενη χρηματοδοτική περίοδο (ΕΣΠΑ2) η «Ανταγωνιστικότητα» θα είναι βασικός όρος «ένταξης δράσεων και έργων»

                                                               Ο Πρόεδρος

Απόστολος Καραναστάσης

 Διαβάστε επίσης,

Η κυβέρνηση σκέφτεται να εγκατελείψει τον Ε65 πληρώνοντας αποζημιώσεις 1 δισ. ευρώ!

http://www.altpress.gr/

Written by

altpress.gr ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΙΑ ΤΗ ΛΑΜΙΑ ΚΑΙ ΤΗ ΦΘΙΩΤΙΔΑ- ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΕΛΛΑΔΑ

Comments are closed.