T ΄αμόλευτο διαμάντι , τό καλό , κυλάει στήν άκρη του ματιού . Και το ψάχνουμε σε βρώμικες αιματοβαμμένες στοές , στην κόλαση των σκλάβων . Κάποια θάματα , τού χεριού και τ΄ουρανού αντάμα, είναι μέσα στη γειτονιά μας και τά προσπερνάμε .
Αυτές τίς μέρες το θάμα απάγκιασε στην «ΑΙΘΟΥΣΑ ΤΗΣ ΑΡΧΑΙΑΣ ΑΓΟΡΑΣ » , στην οδό Αινιάνων . Είναι η ΕΚΘΕΣΗ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑΣ του Λαμιώτη καλλιτέχνη ΑΡΗ ΠΙΠΕΛΙΑ , για τή ΧΑΡΜΑΙΝΑ, τα Ταμπάκικα τής Άμφισσας , όσο ακόμα χτυπούσε η καρδιά της κι «άργαζε » δέρματα κι άντρες .
« Αυτάρκεια . Ηθική . Κοινωνική . Πολιτική . Και επαγγελματική . » ΄Ετσι αθανάτισε τή φυσιογνωμία τού χτεσινού ταμπάκου , του αρχαίου βυρσοδέψη , ο Δημήτρης Χατζής στο διήγημά του « Ο Σιούλας ο Ταμπάκος » . Ο ΄Αρης Πιπέλιας έκανε το ίδιο με συνεργάτη το Φως . ΄Αργασε κι αυτός τ΄ασπρόμαυρο τής Τέχνης του . Ο φακός εγχάραξε , προσκύνησε σοφά το μόχθο τών ταμπάκηδων. Απ΄τη βορβορώδη στιγμή του ως εκείνη που η δορά μεταμορφώνεται σε φίνο αξιοχάιδευτο εμπόρευμα από οστεώδη χέρια και προσηλωμένα σαν από ορείχαλκο πρόσωπα μέσα σε μια σπηλαιώδη ατμόσφαιρα οσμής , όρασης και εργασιακού πυρετού . . .
Και συνυπάρχουν και δένουν , η υφή της περγαμηνής με το ύφος παιδιών που μαθητεύουν ανύποπτα με αγέλαστη παιδικότητα δίπλα στον ταμπάκη, τάχα μου χαζεύοντας τα ορατά . Το κατεργαζόμενο υλικό απλώνεται , δουλεύεται , πτυχώνεται, λάμπει και σκιάζει , διεγείρει όλα τα κινήματα τής φαντασίας και τού μύθου , απ΄τη λεοντή του Ηρακλή ως τα θεατρικά δρώμενα . Κι ο πανταχού παρών σ΄ούλα τα θάματα, ο σκύλος , πότε προεκτείνοντας με τη φιγούρα του κατεργασμένες μορφές , πότε συντροφεύοντας με αδιάφορη σεμνότητα το σκληρό εργαστήρι . Ακουμπάει στον πάγκο και μια εγκυμονούσα γειτόνισσα , κλωστή που δένει ανέμελα τ΄άργασμα με τήν απαλή απαντοχή του προσώπου της .
΄Ενας ασπρόμαυρος κόσμος ανυψούμενος , που σιωπά ως παρελθόν , αλλά συναποκομίζεται από τό επισκέπτη , για να απαντά στούς ανόητους πολύχρωμους τεχνισμούς τού κουμπιού που τόν παραμονεύουν .
Στη Χάρμαινα θήτευσε καλλιτέχνης , ας μή στερηθούμε τήν προσφορά του : Ο ΄Αρης Πιπέλιας .
Διαβάστε ακόμη: