Ο βραβευμένος σκηνοθέτης Δήμος Αβδελιώδης στη Λαμία (8 & 9 Μαρτίου)

Στη Λαμία θα βρεθεί την επόμενη εβδομάδα ο βραβευμένος σκηνοθέτης Δήμος Αβδελιώδης προσκεκλημένος του Δήμου Λαμιέων, των Φίλων Κινηματογράφου Λαμίας και του Μουσικού Σχολείου Λαμίας.
Την Τρίτη 8 Μαρτίου 2016, στις 9.15 μ. μ στο Δημοτικό Θέατρο Λαμίας, ο Δήμος Αβδελιώδης θα παρουσιάσει στο κοινό της πόλης μας τα κινηματογραφικά του έργα: Αθέμιτος Συναγωνισμός (1982) και Το δέντρο που πληγώναμε (1987). Η εκδήλωση γίνεται στο πλαίσιο των προβολών των Φίλων Κινηματογράφου Λαμίας. Η είσοδος είναι δωρεάν. Μετά την προβολή θα ακολουθήσει συζήτηση με τον σκηνοθέτη.

Την Τετάρτη 9 Μαρτίου ο Δήμος Λαμιέων παρουσιάζει στο θεατρόφιλο κοινό της πόλης, στο Δημοτικό Θέατρο, τον σκηνοθέτη Δήμο Αβδελιώδη με τη θεατροποιημένη παράσταση του έργου του Γεωργίου Βιζυηνού: «Το αμάρτημα της μητρός μου». Ώρα έναρξης της παράστασης: 8:30 μ. μ. Προπώληση εισιτηρίων στο ΔΗ. ΠΕ. ΘΕ. Ρούμελης: 2231033325

Το μεσημέρι της Τετάρτης 9 Μαρτίου στην αίθουσα Σεφέρη του Μουσικού Σχολείου Λαμίας ο σκηνοθέτης θα διδάξει σε μαθητές του σχολείου «Θεατροποίηση λογοτεχνικού κειμένου». Ώρες διδασκαλίας 12.40-14.40 μ. μ. Τον συντονισμό των εκδηλώσεων έχει η Σχολική Σύμβουλος των Φιλολόγων κ. Πόπη Πολυμέρου.

Λίγα λόγια για τη Θεατρική παράσταση

«Τo αμάρτημα της μητρός μου» σε θεατρική προσαρμογή σκηνοθεσία Δήμου Αβδελιώδη με τον Θεμιστοκλή Καρποδίνη και την Αγάπη Μανουρά στο Δημοτικό Θέατρο Λαμίας στις 9 Μαρτίου

«Το Αμάρτημα της Μητρός μου» του Γεωργίου Βιζυηνού είναι ένα από τα αριστουργηματικά διηγήματα της ελληνικής πεζογραφίας κι ένα σπάνιο κείμενο για την παγκόσμια λογοτεχνία, από το οποίο εμπνεύστηκε για ακόμα μια φορά ο ταλαντούχος Δήμος Αβδελιώδης.

Κατόπιν της κατανυκτικής συμμετοχής του κοινού από την πρώτη χρονιά παραστάσεων το 2013 σε όλη την Ελλάδα, και αργότερα στο «Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης», και το 2014 στο Θέατρο ΘΗΣΕΙΟΝ, συνεχίζεται και φέτος για τρίτη χρονιά.

Tο έργο αυτό του Βιζυηνού, έχει τη δομή ενός αρχαίου δράματος , εμπλουτισμένου με τα πρώιμα ψυχαναλυτικά στοιχεία που αφομοίωσε κατά τη διάρκεια των σπουδών του στη Γοτίγγη της Γερμανίας και ενσωμάτωσε δημιουργικά στο έργο του, xωρίς να χάνει καθόλου τον γειωμένο λαïκό χαρακτήρα του .
Ο Γιός και η Μητέρα του έργου, έχουν όλα τα στοιχεία των τραγικών ηρώων που εμπλέκονται σε ένα τραγικό συμβάν από τη Μοίρα. Το μόνο που μπορούν να πράξουν οι ίδιοι συνειδητά είναι να κατανοήσουν βαθειά ο ένας τον άλλο ,για να επέλθει στο τέλος η συγχώρηση, σαν λύση και σαν κάθαρση.

Το αυτοβιογραφικό αυτό διήγημα αναφέρεται στις απελπισμένες αλλά μάταιες προσπάθειες της Μητέρας του Βιζυηνού να σώσει από το θάνατο το άρρωστο, μικρό της κορίτσι.
Οι ενοχές της απώλειας ακολούθως, την ωθούν σε δυο αλλεπάλληλες υιοθεσίες κοριτσιών, που γίνονται όμως η αιτία να παραμεληθούν τα άλλα τρία ορφανά από πατέρα αγόρια της, και να στερηθούν των φροντίδων της. Όταν μεγαλώνουν και γίνονται άνδρες, δεν μπορούν ακόμα να κατανοήσουν αυτή την άστοχη εμμονή, της μητέρας τους.
Αργότερα, ύστερα από χρόνια, επιστρέφοντας από τις σπουδές του στη Γερμανία ο μεσαίος της γιός, ο ίδιος ο συγγραφέας, μαθαίνει έκπληκτος από τη μητέρα του, το τραγικό μυστικό της..

Ο Γεώργιος Βιζυηνός επιζητά την αμοιβαία κατανόηση και συγχώρεση από τη μητέρα του, αποκαλύπτοντας ο ίδιος την πιο βαθιά του πληγή, όταν ακούει μικρός μέσα στην εκκλησία να παρακαλάει τον θεό να πάρει εκείνον, αντί της βαρέως ασθενούσης αδελφής του.
Πρόκειται για μια τραγικού χαρακτήρα διπλή εξομολόγηση, που ενώ συνήθως κρύβεται επιμελώς στο σκοτάδι, εδώ βγαίνει στο φώς, και περνώντας αγέρωχα ανάμεσα από τις συμπληγάδες της ηθογραφίας και της ηθικογραφίας, γίνεται λόγος δημόσιος και λυτρωτικός, χάρη στο πνεύμα ενός πολύ μεγάλου συγγραφέα.
Ενός πνεύματος, που έχει συμπεριλάβει και αφομοιώσει μέσα σε όλο το πεζογραφικό του έργο, τα στοιχεία ενός ζωντανού και πηγαίου λαϊκού πολιτισμού που εμπεριέχει τις δυνάμεις της ζωής και της πίστης, να υπερνικούν τις δυνάμεις του θανάτου και της φθοράς.

to amartima

Written by

altpress.gr ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΙΑ ΤΗ ΛΑΜΙΑ ΚΑΙ ΤΗ ΦΘΙΩΤΙΔΑ- ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΕΛΛΑΔΑ

Comments are closed.