Υποχρεωτικά μαθήματα κολύμβησης στα δημοτικά σχολεία από τον Σεπτέμβριο

Το μάθημα της κολύμβησης μπαίνει από τον Σεπτέμβριο στα δημοτικά σχολεία της χώρας, σύμφωνα με απόφαση του υπουργείου Παιδείας.

 Σύμφωνα με εγκύκλιο του υπουργείου, η κολύμβηση θα διδαχθεί υποχρεωτικά και κατά προτεραιότητα σε όλους τους μαθητές της Γ’ τάξης και της Δ’ τάξης σε ειδικές περιπτώσεις στα δημοτικά σχολεία της χώρας που βρίσκονται σε απόσταση μέχρι και 25 χιλιόμετρα από κολυμβητήριο.

Τι προβλέπει η απόφαση 

Ο αριθμός των μαθημάτων θα είναι 10-12 εντός της σχολικής χρονιάς και τα μαθήματα θα ολοκληρώνονται σε ένα τρίμηνο εκτός και αν υπάρχουν ειδικές περιπτώσεις π.χ. λόγω καιρικών συνθηκών, όπου και θα δίνεται η δυνατότητα ολοκλήρωσής τους σε περισσότερα από ένα τρίμηνα.  

Κάθε μάθημα θα υλοποιείται εντός ενός συνεχόμενου διδακτικού δίωρου και το διδακτικό δίωρο θα περιλαμβάνει το χρόνο μετάβασης των μαθητών/τριων από και προς το χώρο διεξαγωγής του μαθήματος και τη χρονική διάρκεια διδασκαλίας του αντικειμένου.

Σε κάθε εκπαιδευτικό δίωρο θα συμμετέχει ένα τμήμα της σχολικής μονάδας που θα συνοδεύεται από τον καθηγητή Φυσικής Αγωγής του τμήματος. Για την υλοποίηση του μαθήματος, υπεύθυνοι για τη διδασκαλία της κολύμβησης θα είναι τρεις μόνιμοι εκπαιδευτικοί ή/και αδιόριστοι πτυχιούχοι Φυσικής Αγωγής, με ειδικότητα στην κολύμβηση, προκειμένου να τηρηθεί η αναλογία 10:1 μαθητών/τριών ανά καθηγητή/προπονητή.

Οι σχολικές μονάδες θα ενημερωθούν για τα κολυμβητήρια στα οποία θα υλοποιηθεί το μάθημα μέχρι την 1η Σεπτεμβρίου, ενώ έως τις 7 Σεπτεμβρίου οι διευθυντές των σχολικών μονάδων θα πρέπει να δηλώσουν στις Ομάδες Φυσικής Αγωγής της οικείας Διεύθυνσης το τρίμηνο στο οποίο θα διδαχθεί το αντικείμενο της κολύμβησης, την ήμερα, το διδακτικό δίωρο και το κολυμβητήριο που επιθυμούν.

Σύμφωνα με το υπουργείο, «σκοπός της διδασκαλίας της κολύμβησης είναι η απόκτηση κολυμβητικής παιδείας/επάρκειας και ειδικότερα: η απόκτηση βιωματικής γνώσης των βασικών κανόνων ασφαλείας και υγιεινής, ο χειρισμός έκτακτων καταστάσεων γύρω και μέσα στο υδάτινο περιβάλλον, η αποφυγή του πνιγμού, η ανάπτυξη της αυτοπεποίθησης μέσα στο νερό, η εξάσκηση των βασικών κολυμβητικών δεξιοτήτων, η εξοικείωση των παιδιών με το υδάτινο στοιχείο μέσα από το παιχνίδι και τη ψυχαγωγία, η ανάπτυξη της συνεργασίας και της κοινωνικότητας συμβάλλοντας έτσι στην ολοκλήρωση της προσωπικότητας των μαθητών».

Written by

altpress.gr ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΙΑ ΤΗ ΛΑΜΙΑ ΚΑΙ ΤΗ ΦΘΙΩΤΙΔΑ- ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΕΛΛΑΔΑ

Comments are closed.