Σπίρτζης: Θα επανεξεταστούν οι συμβάσεις των αυτοκινητοδρόμων- Δεν υπάρχει ούτε μια γραμμή που να διασφαλίζει το δημόσιο συμφέρον!

Επαναδιαπραγμάτευση των όρων των συμβάσεων παραχώρησης, κατασκευής και λειτουργίας των πέντε μεγάλων έργων, επανεξέταση του μοντέλου των ιδιωτικοποιήσεων όλων των διαγωνισμών που δεν έχουν συμβασιοποιηθεί, μείωση κόστους και δωρεάν «κοινωνικό διόδιο» προανήγγειλε ο αναπληρωτής υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Χρήστος Σπίρτζης.

Σε άτυπη συνάντηση που είχε με δημοσιογράφους την Τρίτη, αναφέρθηκε στους πέντε μεγάλους αυτοκινητοδρόμους (Ολυμπία Οδός, Ε65, Ιονία Οδός, Μαλιακός-Κλειδί και Κόρινθος-Τρίπολη-Καλαμάτα), λέγοντας ότι θα υπάρξει επαναδιαπραγμάτευση, αφού «το μοντέλο παραχώρησης είναι ένα μοντέλο αποτυχημένο, δεν υπάρχει μια γραμμή που να διασφαλίζει το δημόσιο συμφέρον».

Ξεκαθάρισε, πάντως, πως τα μεγάλα οδικά έργα δεν θα σταματήσουν, καθώς στόχος της κυβέρνησης είναι η ολοκλήρωσή τους. «Οι υποδομές είναι ένας τομέας που θα βοηθήσει να βγούμε από την κρίση πιο γρήγορα» είπε χαρακτηριστικά, τονίζοντας ωστόσο ότι προτεραιότητα θα έχει το κοινωνικό σύνολο. Πρόσθεσε ότι επαναδιαπραγμάτευση θα γίνει και στις συμβάσεις της γέφυρας Ρίου-Αντιρρίου  με κεντρικό θέμα την μείωση του αντιτίμου των διοδίων.. Ξεχωριστή περίπτωση αποτελεί η Αττική Οδός όπου η κυβέρνηση εξετάζει τα στοιχεία προκειμένου να διαπιστώσει εάν το έργο έχει αποσβεστεί οπότε θα ζητήσει την παράδοσή του στο δημόσιο πριν από το 2024 που προβλέπει  η σύμβαση.

Χαρακτήρισε φαύλο κύκλο το σύστημα καθορισμού των διοδίων και εκτίμησε πως στον επόμενο μήνα που θα ξεκινήσουν οι διαπραγματεύσεις, οι κατασκευαστές-παραχωρησιούχοι θα συμφωνήσουν στην ανάγκη αλλαγής των συμβάσεων καθώς και γι΄ αυτούς είναι αδιέξοδο το υφιστάμενο μοντέλο. Όσο ανεβαίνουν τα διόδια μειώνεται ο κυκλοφοριακός φόρτος και όσο μειώνεται ο φόρτος αυξάνονται τα διόδια» σημείωσε χαρακτηριστικά, τονίζοντας ότι θα υπάρξουν συμφωνίες για ελεύθερη πρόσβαση σε κοινωνικά ασθενείς ομάδες.Στόχος της διαπραγμάτευσης, θα είναι η μείωση του αντιτίμου των διοδίων με την ενσωμάτωση στις συμβάσεις παραχώρησης δεικτών ανάπτυξης καθώς και κοινωνικών δεικτών προκειμένου και τα διόδια να μειωθούν και να υπάρξει ελεύθερη πρόσβαση για ορισμένες κοινωνικές ομάδες που βρίσκονται σε ιδιαίτερα δυσμενή θέση.

Κυβερνητικά στελέχη δεν αποκλείουν, μάλιστα, εάν τα στοιχεία το αποδεικνύουν να καταφύγουν ακόμα και σε καταγγελία μια σύμβασης παραχώρησης – όπως για παράδειγμα της Αττικής Οδού- και μιλούν για ριζική αλλαγή στο μοντέλο παραχωρήσεων το οποίο το χαρακτηρίζουν  πλήρως αποτυχημένο αφού δεν υπάρχει ούτε μια γραμμή που να διασφαλίζει το δημόσιο συμφέρον.

Written by

altpress.gr ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΙΑ ΤΗ ΛΑΜΙΑ ΚΑΙ ΤΗ ΦΘΙΩΤΙΔΑ- ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΕΛΛΑΔΑ

Comments are closed.