Επιλεκτική διαφημιστική λίστα και στη ΔΕΗ

Πώς μοίρασε επιλεκτικά και χωρίς κριτήρια απήχησης, κυκλοφορίας ή επισκεψιμότητας σε ΜΜΕ τα 570.000 ευρώ διαφημιστικής δαπάνης εν μέσω πανδημίας και καραντίνας. Πρόγευση για το πώς θα μοιραστεί η διαφημιστική πίτα της Δημόσιας Επιχείρησης Ηλεκτρισμού, ύψους 8,5 εκατ. ευρώ.

Στοιχεία για το μοίρασμα της διαφημιστικής πίτας των 570.000 ευρώ της ΔΕΗ που δόθηκαν κατά τη διάρκεια της καραντίνας και δημοσίευσε η Εφημερίδα των Συντακτών την περασμένη εβδομάδα, με τα ποσά να μην προκαλούν με το ύψος τους όπως αυτά της λίστας Πέτσα, αλλά να αποδεικνύουν πως τα κριτήρια της υποστήριξης φίλων και υποστηρικτών αποτελούν κανόνα και για την Δημόσια Επιχείρηση Ηλεκτρισμού.

Όπως προκύπτει από τα στοιχεία, σε μία μικρή επανάληψη της διαχείρισης των 20 εκατ. ευρώ από την κυβέρνηση, συγκεκριμένοι όμιλοι ενισχύθηκαν με τη συνταγή της «σαλαμοποίησης» της ενίσχυσης, σε μία περίοδο που οι πελάτες της εταιρείας έμεναν κλεισμένοι στα σπίτια τους εξαιτίας της καραντίνας.

Κάπως έτσι, για το τρίμηνο Μαρτίου – Μαΐου 2020, το ραδιόφωνο, η εφημερίδα και το site του Πρώτου Θέματος έλαβαν συνολικά 49.000 ευρώ, ο όμιλος Φιλιππόπουλου με το Capital.gr έλαβαν 41.000 ευρώ, το iefimerida και «αδελφά» μέσα έλαβαν συνολικά 28.800 ευρώ, τα μέσα συμφερόντων Κουρτάκη των Παραπολιτικών 26.000 ευρώ, του Μαρινάκη 21.000 ευρώ, του Αλαφούζου 19450 ευρώ, του Χατζηνικολάου με Real και Enikos 18.000 ευρώ, του Ευαγγελάτου 11.000, και ούτω καθεξής.

Ποσά εμφανίζονται να δόθηκαν ακόμα σε εκδόσεις όπως το startuppermag και startuppermag.gr που κυκλοφορεί μηνιαίως με το Βήμα της Κυριακής (15.000 ευρώ), στο ikivotos.gr («Κιβωτός της Ορθοδοξίας – Η εφημερίδα της αληθινής πίστης») περί τα 2.000 ευρώ, αλλά ακόμα και σε συγκεκριμένο συντάκτη του ενεργειακού ρεπορτάζ, 12.000 ευρώ για τέσσερα άρθρα.

Ένα ακόμα προκλητικό στοιχείο που προκύπτει από τον πίνακα που δημοσίευσε η εφημερίδα, είναι τα 29.000 ευρώ που δόθηκαν στην γερμανική Die Welt, και συγκεκριμένα για το αφιέρωμά της «Global FDI Report». Το εν λόγω αφιέρωμα περιελάμβανε συνέντευξη του προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου της ΔΕΗ, Γιώργου Στάσση στον κύκλο global managers, προκαλώντας απορία για την ανάγκη διάθεσης ενός τέτοιου ποσού, αφού το εν λόγω στέλεχος διαφημίστηκε όταν ανέλαβε ως στέλεχος με διεθνείς περγαμηνές.

Σημειώνεται πως σύμφωνα με πληροφορίες της εφημερίδας, για την προσωπική προβολή του επικεφαλής της δημόσιας επιχείρησης διατέθηκαν ακόμα 40.000 ευρώ, για την εξασφάλιση ομιλίας του στο θεσμικό γερμανο-ελληνικό οικονομικό φόρουμ που διοργανώθηκε φέτος στις 9 Μαρτίου στο Βερολίνο. Στο ίδιο αφιέρωμα της Die Welt, φιλοξενήθηκαν συνεντεύξεις αρκετών κυβερνητικών παραγόντων.

Αναλυτικά ο πίνακας που -υπενθυμίζεται- αφορά το τρίμηνο Μαρτίου – Μαΐου, ενώ έπονται 8,5 εκατ. ευρώ το προσεχές διάστημα:

Επί διακυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, όταν έγινε και η μεγάλη καμπάνια (και με πρωτόλειο τηλεοπτικό σποτ) της ΔΕΗ για την ηλεκτρονική πληρωμή, η συνολική ετήσια δαπάνη διαφήμισης της ΔΕΗ ήταν περί τα 2 εκατομμύρια. Με τη νέα διοίκηση, υπό τον κ. Γ. Στάσση ως πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο, το ποσό ανέβηκε στα 8,5 εκατομμύρια.

Ο σχετικός διαγωνισμός διενεργήθηκε τον Απρίλιο, στους διεκδικητές του ήταν και η πρωταγωνίστρια της λίστας Πέτσα, Initiative, αλλά τελικώς τον κέρδισε η DDB, η σύμβαση με την οποία φαίνεται να υπεγράφη μόλις προχθές, στις 7 Ιουλίου.

Η «λίστα Στάσση»  δείχνει ότι η επιλεκτική διαχείριση δαπανών επικοινωνίας αποτελεί γενικευμένη πρακτική όλων των ελεγχόμενων από την κυβέρνηση φορέων και προϊδεάζει για το πώς θα μοιραστεί η μεγάλη πίτα των 8,5 εκατ. που θα δαπανήσει η ΔΕΗ. Ο πίνακας καταγράφει πού πήγαν 570.000 ευρώ το κρίσιμο διάστημα της πανδημίας και της καραντίνας, με κριτήρια που δεν γνωρίζουμε. Αυτό που φαίνεται σίγουρα είναι μια υπερβολική και επιλεκτική «τροφοδοσία» συγκεκριμένων μέσων.

Είθισται βέβαια η ΔΕΗ να επιλέγει για τα διαφημιστικά της πακέτα ενεργειακούς ή και οικονομικούς ιστότοπους που ασχολούνται και με ενεργειακά θέματα, φυσικά μεγάλες εφημερίδες, καθώς και τοπικά σάιτ όπου η εταιρεία είχε συγκεκριμένη δραστηριότητα.

Συνολικά, στη λίστα διανομής 570.000 ευρώ διαφημιστικής δαπάνης περιλαμβάνονται περίπου 250 μέσα -δεν είναι ούτε τα 300, ούτε τα 600.000 ευρώ. Είναι το με ποια κριτήρια μια δημόσια επιχείρηση, που υποτίθεται ότι η κυβέρνηση θέλησε «να τη διασώσει από βέβαιη χρεοκοπία» ενώ εκτοπίζεται συνεχώς από ιδιώτες ανταγωνιστές, διαχειρίζεται τα κονδύλιά της. Και δυστυχώς αποδεικνύεται πως η κυβερνητική πολιτική είναι η ίδια σε όλα τα επίπεδα – ειδική, ευνοϊκή μεταχείριση συγκεκριμένων, δίχως κανένα έλεγχο.

Written by

altpress.gr ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΙΑ ΤΗ ΛΑΜΙΑ ΚΑΙ ΤΗ ΦΘΙΩΤΙΔΑ- ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΕΛΛΑΔΑ

Comments are closed.