Αυτές είναι οι τροπολογίες για τα προαπαιτούμενα

Κατατέθηκαν αργά το βράδυ της Τετάρτης και θα συζητηθούν την Πέμπτη οι τροπολογίες με τις οποίες η κυβέρνηση θα επιχειρήσει να κλείσει την 1η αξιολόγηση και να αποδεσμεύσει την δόση των 7,5 δισ. ευρώ.
 

Τροπολογία για τα ειδικά μισθολόγια

Σύμφωνα με την τροπολογία η κυβέρνηση θα πρέπει να νομοθετήσει ισοδύναμα μέτρα μέχρι τις 30 Σεπτεμβρίου αν θέλει να μην εφαρμόσει το πάγωμα των ειδικών μισθολογίων και οι μισθολογικές προαγωγές.

Τροπολογία για το ΕΚΑΣ

Σύμφωνα με την τροπολογία η περικοπή του ΕΚΑΣ μεταφέρεται για 6 μήνες και άρα δεν υπάρχει πλέον απαίτηση του ελληνικού δημοσιίου για αχρεωστήτως καταβληθέντα επιδόματα. Η απόφαση αυτή σύμφωνα με το λογιστήριο του κράτους θα κοστίσει 38 εκατομμύρια ευρώ. Ωστόσο η τροπολογία αλλάζει και τον τρόπο υπολογισμού του ΕΦΑΠΑΞ για τους αυτοαπασχολούμενους: Ως αποδοχές για τον υπολογισμό θα λαμβάνεται υπόψη η τελευταία πενταετία έως και 31/12/2013 και όχι μέχρι την αποχώρηση όπως ίσχυε. Επίσης, ο υπολογισμός γίνεται με συντελεστή 60% και όχι 75%.

Tροπολογία για τον ΑΔΜΗΕ

Με την τροπολογία ορίζεται η σταδιακή απομείωση του μεριδίου της ΔΕΗ Α.Ε. στον ΑΔΜΗΕ μέχρι το 2019 σε σχέση με το ποσοστό που είχε μέχρι τον Αύγουστο του 2015 (8%+12%+13%+13%=46%). Επίσης προβλέπεται η δυνατότητα της ΡΑΕ να ρυθμίζει περιπτώσεις που υπερβαίνουν τους ετήσιους στόχους ανακατανομής των μεριδίων της ΔΕΗ και των εναλλακτικών παρόχων.

Τροπολογία για τον «κόφτη»

Η ρύθμιση για τον κόφτη προέβλεπαι ότι σε περιπτώσεις ανώτερης βίας (φυσικές καταστροφές, θεομηνίες κ.λπ.) η κυβέρνηση θα μπορούσε να περιορίσει τα ποσά που θα προέβλεπε ο δημοσιονομικός κόφτης. Με την τροπολογία που κατατέθηκε αυτό θα μπορεί να γίνεται όχι απλά με διαβούλευση με τους πιστωτές αλλά μόνο με την σύμφωνη γνώμη τους.

Σε άλλο σημείο διαβάζουμε ότι στην ετήσια έκθεση του υπουργού Οικονομικών, θα πρέπει να καθορίζεται το ποσό και το ποσοστό επί του ΑΕΠ των «καθαρών» μέτρων, αφού δηλαδή υπολογιστεί και αφαιρεθεί η υφεσιακή τους επίπτωση.

Τροπολογία για τα κόκκινα δάνεια

Η τροπολογία προστατεύει τους δανειολήπτες των οποίων θα πωληθεί το δάνειο από υπέρογκο επιτόκιο. Στις νομοτεχνικές διευκρινίσεις για τις εταιρείες που θα αγοράζουν τα δάνεια αναφέρεται ότι στην περίπτωση που μεταβιβάζεται κάποιο δάνειο για το οποίο ισχύει κυμαινόμενο επιτόκιο, αυτός που το αγοράζει δεν μπορεί να ορίσει περιθώριο παραπάνω από το επιτόκιο αναφοράς, υψηλότερο από εκείνο που είχε ορίσει η τράπεζα. Εκτός αν στην αρχική δανειακή σύμβαση περιγράφονται με ακρίβεια τα συγκεκριμένα κριτήρια για τη μεταβολή του κριτηρίου.

Αναλυτικότερα:

  • Ακόμη πιο άτεγκτος γίνεται ο περίφημος αυτόματος μηχανισμός δημοσιονομικής προσαρμογής αφού οι προβλέπεται ότι ακόμη και στην περίπτωση … «φυσικών καταστροφών» μόνον με την απόλυτη συμφωνία των δανειστών μπορεί να υπάρξει το ενδεχόμενο να παρακαμφθεί. Όπως χαρακτηριστικά αναφέρεται στην έκθεση του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους «ή προβλεπόμενη αναστολή επιβολής ή μείωση του ύψους των μέτρων του ανωτέρω μηχανισμού (σ.σ Κόφτης) κατά την όλως εξαιρετική περίπτωση φυσικών καταστροφών ή ανωτέρας βίας, δύναται να λάβει χώρα κατόπιν συμφωνίας με τους θεσμούς (αντί κατόπιν ειδικής διαβούλευσης που ισχύει σήμερα)». Επίσης ο υπουργός Οικονομικών στην ετήσια έκθεση του θα περιλαμβάνει «το ποσό και το ποσοστό του ΑΕΠ των δημοσιονομικών μέτρων προσαρμογής σε καθαρή βάση, δηλαδή μετά την αφαίρεση της δημοσιονομικής επίπτωσης επί των εσόδων του προϋπολογισμού της Γενικής Κυβέρνησης, σύμφωνα με το εκάστοτε Τεχνικό Μνημόνιο Συνεργασίας». Το ΓΛΚ διευκρινίζει πως σήμερα «προβλέπεται το ποσό και το ποσοστό επί του ΑΕΠ της δημοσιονομικής επίδρασης των μέτρων προσαρμογής που θα ληφθούν επί των εσόδων του προϋπολογισμού».
  • Υπό αίρεση τίθεται το μέτρο του  παγώματος μισθολογικών ωριμάνσεων των ειδικών μισθολογίων για τη διετία 2017-2018 υπό την προϋπόθεση ότι θα εξειδικευθούν έως τις 30 Σεπτεμβρίου εφέτος τα ισοδύναμα μέτρα για την κάλυψη της σχετικής δαπάνης και τα οποία θα τεθούν σε εφαρμογή την 1η Ιανουαρίου 2017. Το
  • Από την 1η Ιουνίου και όχι την 1η Ιανουαρίου του 2016 θα εφαρμοστούν τα εισοδηματικά κριτήρια για τους δικαιούχους του ΕΚΑΣ. Μόνο που εφεξής  με κοινή απόφαση των υπουργών Οικονομικών και Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, που θα εκδίδεται ανά έτος, θα αναπροσαρμόζονται τα ποσά για τα εισοδηματικά κριτήρια, καθώς και τα ποσά του επιδόματος. Η έκδοση της Κοινής Υπουργικής Απόφασης και ο έλεγχος των εισοδηματικών κριτηρίων για τη χορήγηση του ΕΚΑΣ για κάθε έτος θα γίνονται το αργότερο έως το τέλος του Δεκεμβρίου του προηγούμενου έτους, προκειμένου από την 1η Ιανουαρίου κάθε έτους να μην χορηγείται ΕΚΑΣ σε μη δικαιούχους. Το κόστος της αλλαγής υπολογίζεται στα 38 εκατομμύρια ευρώ. Επίσης επέρχεται «εξοικονόμηση δαπάνης από την καταβολή μικρότερου ύψους σύνταξης σε εργαζόμενο συνταξιούχο του δημοσίου λόγω υπολογισμού το ποσού της περικοπής σύμφωνα με το ημερομίσθιο του ανειδίκευτου εργάτη».
  • ‘Οσον αφορά τον ΕΝΦΙΑ μεταξύ άλλων ορίζεται πως «αυξάνεται, για λόγους ισότιμης αντιμετώπισης του συνόλου των εταιρειών, από 3,5 τοις χιλίοις σε 5,5 τοις χιλίοις ο συντελεστής του συμπληρωματικού φόρου για τα μη ιδιοχρησιμοποιούμενα ακίνητα των Ανωνύμων Εταιρειών Επενδύσεων σε Ακίνητη Περιουσία (ΑΕΕΑΠ)».
  • http://www.thepressproject.gr/

Written by

altpress.gr ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΙΑ ΤΗ ΛΑΜΙΑ ΚΑΙ ΤΗ ΦΘΙΩΤΙΔΑ- ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΕΛΛΑΔΑ

Comments are closed.