Αντιπαράθεση σε υψηλούς τόνους στην προ ημερησίας συζήτηση για την Παιδεία

Αντιπαράθεση σε υψηλούς τόνους είχαν σήμερα στη Βουλή ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας και ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης Κυριάκος Μητσοτάκης, στην προ ημερησίας συζήτηση που ζήτησε ο δεύτερος για την Παιδεία. Σε υψηλούς τόνους και οι τοποθετήσεις των υπόλοιπων πολιτικών αρχηγών.

Ο Αλέξης Τσίπρας κατηγόρησε ευθέως τη ΝΔ για σχέσεις με τη διαπλοκή, με τον Κυριάκο Μητσοτάκη αρκούμενος να πει σε υψηλό τόνο ότι ο πρωθυπουργός είναι απολογούμενος κι όχι κατήγορος για το θέμα αυτό, στέφοντας την ομιλία του αποκλειστικά στο θέμα της Παιδείας.

Δριμύ «κατηγορώ» Τσίπρα κατά της διαπλοκής: Στο σπίτι του κρεμασμένου δεν μιλάνε για σκοινί

Δριμύ «κατηγορώ» κατά της διαπλοκής, και σε αυτό το πλαίσιο, κατά του «παλιού πολιτικού συστήματος» και των συστημικών ΜΜΕ, για τη στάση τους με αφορμή τον διαγωνισμό για τις τηλεοπτικές άδειες, εξαπέλυσε ο Αλέξης Τσίπρας στην προ ημερησίας διάταξης συζήτηση των πολιτικών αρχηγών για την Παιδεία, απαντώντας παράλληλα στις «συκοφαντίες, τα ψεύδη και τις θεσμικές εκτροπές της αξιωματικής αντιπολίτευσης».

Ο πρωθυπουργός έστειλε το μήνυμα ότι η κυβέρνηση συνεχίζει την προσπάθεια για οριστική έξοδο από την κρίση με την κοινωνία όρθια, παράλληλα με την προσπάθεια να μπει τέλος στο καθεστώς της διαπλοκής και των παθογενειών των δεκαετιών από τη Μεταπολίτευση και μετά. Δύο προσπάθειες αλληλένδετες, όπως τις παρουσίασε, αφού κατηγόρησε το «παλιό πολιτικό σύστημα» ότι, σε συνεργασία με τα συστημικά ΜΜΕ, πόνταρε διαδοχικά στην «αριστερή παρένθεση» και άρα «στην αποτυχία της χώρας». Δυστυχώς για εκείνους και ευτυχώς για τη χώρα δεν το κατάφεραν, σημείωσε, και εμφανίστηκε αισιόδοξος για γρήγορο κλείσιμο και της δεύτερης αξιολόγησης -κατηγορώντας τη ΝΔ ότι είναι απέναντι στη διαπραγματευτική προσπάθεια της κυβέρνησης για τα εργασιακά- και για λύση στο ζήτημα του χρέους σύντομα.

Απαριθμώντας τις βασικές αλλαγές που έχει επιφέρει ή δρομολογήσει η κυβέρνηση στην εκπαίδευση, ο Αλέξης Τσίπρας τόνισε ότι σκοπός είναι η δημιουργία δωρεάν δημόσιου και ανθρωπιστικού σχολείου για όλους και όλες, που θα παρέχει ίδιες ευκαιρίες και δεν θα διευρύνει τις ταξικές και πολιτισμικές διαφορές, που θα αναδεικνύει τα ταλέντα και τις δεξιότητες των παιδιών και που δεν θα τις ισοπεδώνει.

Ειδικότερα, είπε ότι «δεν θα επιτρέψουμε κάποιοι να καλύψουν τη χώρα στο σκοτάδι». «Εμείς ήρθαμε να βάλουμε τέλος σε όλες τις παθογένειες που μας έφεραν έως εδώ» και οι οποίες έχουν αυτουργούς, όπως είπε, τις κυβερνήσεις από τη Μεταπολίτευση και μετά και την «καταστροφική» συγκυβέρνηση ΝΔ-ΠΑΣΟΚ.

Σημείωσε ότι το ζήτημα του χρέους είναι για πρώτη φορά αντικείμενο συζήτησης σε πανευρωπαϊκό και παγκόσμιο επίπεδο και μέχρι το τέλος του χρόνου περιμένουμε θετικές ειδήσεις και από αυτό το μέτωπο. Προσέθεσε ότι και σε αυτή τη μάχη η ΝΔ θα είναι απέναντι, παραπέμποντας σε δηλώσεις του κ. Μητσοτάκη ότι θα διεκδικήσει χαμηλότερα πλεονάσματα με αντάλλαγμα σαρωτικές μεταρρυθμίσεις, που σημαίνουν -όπως τόνισε ο κ. Τσίπρας- απολύσεις, κατεδάφιση της αγοράς εργασίας, ξεπούλημα του δημόσιου πλούτου και κατεδάφιση του κοινωνικού κράτους.

Σημείωσε ότι παράλληλα η ΝΔ είναι απέναντι και στον μεγάλο αγώνα για το σπάσιμο του αμαρτωλού τριγώνου της διαπλοκής «που εσείς δημιουργήσατε χρόνια τώρα και σήμερα ταυτίζεστε απόλυτα με αυτό». Κατηγόρησε τη ΝΔ ότι έχει «βγει στα κεραμίδια» για να υπερασπιστεί το πιο σκοτεινό δίκτυο εξουσίας που οικοδόμησαν καναλάρχες και τράπεζες και τα παλιά κόμματα μαζί, «και τολμάτε να κουνάτε το δάχτυλο στην Αριστερά μιλώντας για το ηθικό πλεονέκτημα [εσείς] τα κόμματα της Siemens, του Χριστοφοράκου, του Τσοχατζόπουλου, των υποβρυχίων, του ΚΕΕΛΠΝΟ, των υποκλοπών, της παράγκας στο ποδόσφαιρο».

Κατηγόρησε τα κόμματα ότι έχουν κάνει ό,τι περνά από το χέρι τους για να ακυρώσουν το διαγωνισμό για τις τηλεοπτικές άδειες

Απαντώντας στις κατηγορίες για «δήθεν σκάνδαλο ΣΥΡΙΖΑ στις τράπεζες», ο κ. Τσίπρας έκανε λόγο για θράσος, σημειώνοντας ότι καλό είναι στο σπίτι του κρεμασμένου να μη μιλάτε για σκοινί». «Αν θέλετε να βρείτε δάνεια χωρίς εγγυήσεις, ψάξτε πρώτα στα δικά σας βιβλία, τους εαυτούς σας θα βρείτε, όχι τον ΣΥΡΙΖΑ». Δεν έχει ο ΣΥΡΙΖΑ δάνεια χωρίς εγγυήσεις. Η ΝΔ χρωστά 200 εκατομμύρια ευρώ και άλλα τόσα το ΠΑΣΟΚ. Ό,τι και να κάνετε, οι φίλοι και οι προστατευόμενοί σας θα περάσουν από το ταμείο και θα πληρώσουν», υπογράμμισε.

Ο πρωθυπουργός τόνισε ότι έπειτα από 27 χρόνια ρυθμίζεται το ραδιοτηλεοπτικό τοπίο, με τρόπο αδιάβλητο και διαφανή αφού όλες οι δικλείδες έχουν λειτουργήσει διασφαλίζοντας το δημόσιο συμφέρον.

Απαριθμώντας τις βασικές αλλαγές που έχει επιφέρει ή δρομολογήσει η κυβέρνηση στην εκπαίδευση, ο Αλέξης Τσίπρας τόνισε, ότι σκοπός είναι η δημιουργία δωρεάν δημόσιου και ανθρωπιστικού σχολείου για όλους και όλες που θα παρέχει ίδιες ευκαιρίες και δεν θα διευρύνει τις ταξικές και πολιτισμικές διαφορές, που θα αναδεικνύει τα ταλέντα και τις δεξιότητες των παιδιών και δεν θα τις ισοπεδώνει.

Ο πρωθυπουργός τοποθετήθηκε και για το ζήτημα των θρησκευτικών, σημειώνοντας ότι το μάθημα των θρησκευτικών δεν μπορεί να έχει πια ομολογιακό χαρακτήρα -σε καμιά άλλη ευρωπαϊκή χώρα δεν συμβαίνει αυτό-, αλλά ούτε οι ώρες του μειώνονται ούτε μάθημα επιλογής γίνεται ούτε χάνεται η βασική αναφορά στο ορθόδοξο χριστιανικό δόγμα. Είπε ακόμη ότι το μάθημα των θρησκευτικών στα σχολεία, ιδίως στις μέρες μας όπου στα σχολειά μας δεν φοιτούν μόνο παιδιά ενός δόγματος, μιας θρησκείας, οφείλει να κάνει τους μαθητές να κατανοήσουν τη θρησκευτικότητα ως πτυχή της κοινωνικής πραγματικότητας.

Ο κ. Τσίπρας ξεκαθάρισε ότι την ευθύνη για το περιεχόμενο της διδασκαλίας έχει το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής, που οφείλει να λαμβάνει υπόψη του όλες τις απόψεις αλλά κυρίως τις αρχές της παιδαγωγικής επιστήμης αλλά και της Θεολογίας, ότι φέτος στα σχολεία θα ξεκινήσουν δοκιμαστικά τα νέα αναλυτικά προγράμματα στα οποία κατέληξε το ΙΕΠ και πως «αυτό όμως δεν σημαίνει ότι ο διάλογος δεν θα συνεχιστεί». Επ’ αυτού είπε ότι στο τέλος της χρόνιας θα αξιολογηθούν και θα καταγραφούν οι όποιες παρατηρήσεις και τυχόν διορθώσεις ώστε να ξεκινήσει και συγγραφή του κατάλληλου σχολικού βιβλίου. Τόνισε ότι σε αυτό το διάλογο προφανώς και είναι ευπρόσδεκτες οι απόψεις της εκκλησίας, αλλά η τελική κρίση θα γίνει -θέλω να πιστεύω σε πνεύμα σύνθεσης και συνεννόησης- από το ΙΕΠ.

Ο πρωθυπουργός είπε ότι είναι κομβικός ο ρόλος της αναβάθμισης της Παιδείας στην ανάκαμψη της χώρας και την οριστική έξοδο από την κρίση, καθώς αυτή δεν είναι μόνο οικονομική αλλά και κρίση αξιών.

Είπε ότι τα τελευταία χρόνια στο χώρο της Παιδείας εφαρμόστηκε στρατηγική υποβάθμισης και απαξίωσης του εκπαιδευτικού συστήματος «στο όνομα τάχα της ποιότητας, της μεταρρύθμισης, του εκσυγχρονισμού, της αξιοκρατίας και της αριστείας». «Δεν είστε με την αριστεία αλλά με τον ελιτισμό. Είστε με τα ακριβά σχολεία των λίγων, υπέρ της διατήρησης της κοινωνικής διάκρισης. Εμείς είμαστε υπέρ της ποιοτικής εκπαίδευσης των ίσων ευκαιριών, που στόχο έχουν στον ορίζοντα και το ίσο αποτέλεσμα».

Ο πρωθυπουργός τόνισε ότι σε αντίθεση με την κυβέρνηση Σαμαρά-Βενιζέλου, που είχε υπογράψει πως το 2018 τα κονδύλια της παιδείας θα έπεφταν στο 1,8% του ΑΕΠ, η κυβέρνηση κατάφερε και κράτησε τη χρηματοδότηση στο 2,8% του ΑΕΠ. Κατηγόρησε τον κ. Μητσοτάκη ότι «όσα εξαγγείλατε στη ΔΕΘ για να υλοποιηθούν προϋποθέτουν νέες περικοπές στην παιδεία ύψους 800 εκατ.».

«Τόνισε ότι αποκαταστάθηκε η κανονικότητα, καθώς για πρώτη φορά φέτος όλα τα σχολεία άνοιξαν χωρίς ελλείψεις σε καθηγητές και βιβλία, τα οποία ήταν έτοιμα από το καλοκαίρι ?και μάλιστα όχι ως φωτοτυπίες. Πρώτη φορά, είπε, έγιναν τόσες προσλήψεις τόσο νωρίς, ακόμα και στα πιο απομακρυσμένα νησιά και πρώτη φορά ξεκίνησαν τα σχολεία με 6ωρο πρόγραμμα. Πρώτη φορά, συνέχισε, εφαρμόστηκε ο νόμος που δίνει προτεραιότητα στις προσλήψεις για την ειδική αγωγή όπου θα προσληφθούν 9.100 εκπαιδευτικοί. Τόνισε πως η κυβέρνηση φροντίζει να φτιαχτεί και ειδικό λύκειο για αυτά τα παιδιά. Επίσης ανέφερε ότι εφαρμόζεται το ολοήμερο νηπιαγωγείο, με περισσότερα τμήματα, και ότι αντίθετα με τις κατηγορίες περί κατάργησης, προχώρησε η γενίκευση του νέου τύπου ολοήμερου σχολείου, η διεύρυνση και αναβάθμισή του.

Για το γυμνάσιο, ο πρωθυπουργός είπε ότι αλλάζει ο εξετασιοκεντρικός χαρακτήρας, οι προαγωγικές εξετάσεις δεν θα γίνονται σε τόσα πολλά μαθήματα, αλλά μόνο σε 4 και για όσα παιδιά δεν πετυχαίνουν, θα τους προσφέρεται άμεσα ενισχυτική διδασκαλία και θα δίνουν ξανά εξετάσεις σε 15 μέρες.

«Θα συνεχίσουμε τον Διάλογο στο Εθνικό Συμβούλιο Παιδείας, άμεσα. Και ένας από τους βασικούς μας στόχους είναι να καταλήξουμε σε ένα σύστημα που θα οδηγεί τους μαθητές και τις μαθήτριες στο πανεπιστήμιο χωρίς τις πανελλαδικές εξετάσεις», είπε.

Επικέντρωσε στο πρόγραμμα στέγασης οικονομικά αδύναμων φοιτητών, λέγοντας ότι η κυβέρνηση αυτή εγγυάται πως σε αυτή τη χώρα όποιος έχει την ικανότητα να σπουδάσει θα έχει και τη δυνατότητα να σπουδάσει. Επισήμανε την παροχή φέτος 81 εκατ. ευρώ για υποτροφίες για διδακτορικές και μεταδιδακτορικές σπουδές για να μείνουν οι νέοι εδώ και να μη φεύγουν στο εξωτερικό.

Είπε ότι ιδρύεται το Ελληνικό Ίδρυμα Έρευνας και Τεχνολογίας και ο Ενιαίος Χώρος Εκπαίδευσης και Έρευνας, όπου θα δοθούν 240 εκατ. ευρώ για την ερχόμενη τριετία,  γίνονται προσλήψεις μελών ΔΕΠ στα Πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ. Υπεραμύνθηκε επίσης των δημόσιων πανεπιστημίων.

Ολοκληρώνοντας την ομιλία του, ο κ. Τσίπρας απηύθυνε ένα «ευχαριστώ» στους εκπαιδευτικούς για τον αγώνα που δίνουν, ενώ ιδιαίτερη αναφορά έκανε στα παιδιά παραπέμποντας στα λόγια του συγγραφέα Χαλίλ Γκιμπράν:

«Τα παιδιά δεν είναι δικά σας παιδιά.

Είναι οι γιοι και οι κόρες της λαχτάρας της ζωής για τον εαυτό της.

Mπορείτε να τους δώσετε την αγάπη σας

όχι όμως τις σκέψεις σας. Γιατί έχουν τις δικές τους σκέψεις.

Μπορείτε να πασχίσετε να τους μοιάσετε

μην προσπαθείτε όμως να τα κάνετε να σας μοιάσουν.

Γιατί η ζωή δεν πηγαίνει πίσω ούτε μένει στο χτες».

Μητσοτάκης: Δεν έρχεστε σε αυτή την αίθουσα ως κατήγορος. Απολογούμενος είστε

Προσωπική επίθεση στον πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα, εξαπέλυσε ο πρόεδρος της ΝΔ, Κυριάκος Μητσοτάκης, κατηγορώντας τον ότι τόσο στα θέματα Παιδείας όσο και στις σχέσεις με την Εκκλησία, επιχειρεί να διχάσει την κοινωνία.

Ο κ. Μητσοτάκης ξεκίνησε την ομιλία του σημειώνοντας ότι ο πρωθυπουργός  αναφέρθηκε περισσότερο στα θέματα της επικαιρότητας και της διαπλοκής και λιγότερο στα θέματα της Παιδείας.  Δεν έχετε ακούσει τίποτε το τελευταίο διάστημα για τις τηλεοπτικές άδειες και για τον κ. Καλογρίτσα», ρώτησε ρητορικά ο κ. Μητσοτάκης και προσέθεσε ότι «δεν έρχεστε ως κατήγορος στο θέμα της διαπλοκής αλλά ως απολογούμενος»

Συνεχίζοντας, ανέφερε ότι σκοπός του κ. Τσίπρα είναι να διχάσει την κοινωνία ακόμη και στο θέμα της Παιδείας- «σκοπός δικός μας είναι να ενώσουμε», προσέθεσε.

Απευθυνόμενος στον πρωθυπουργό τον κατηγόρησε ότι «αναμοχλεύετε τις ιδεολογικές αγκυλώσεις άλλων εποχών, όταν η Παιδεία ήταν αντικείμενο αντιπαραθέσων, που μας γυρνάνε στο παρελθόν, αντί να κοιτάμε το μέλλον. Καταλαβαίνω ότι όλοι είμαστε προϊόν των βιωμάτων μας, δεν με ενδιαφέρουν οι επιλογές που κάνατε σαν μαθητής και φοιτητής, αλλά δεν έχετε καταλάβει τίποτε. Επαναλαμβάνετε τα ίδια κλισέ, ακολουθείτε τις ίδιες τακτικές, επαναστατική γυμναστική και καταλήψεις, αυτός είναι ο ιδεολογικός σας αρμός. Σε άλλους τομείς της πολιτικής εφαρμόζετε φιλελεύθερες πολιτικές, έστω και αν δεν τις πιστεύετε, στην Παιδεία δεν υποκρίνεστε, έχετε επιλέξει τον κατάλληλο υπουργό, τον κ. Φίλη για να ισοπεδώσει την έννοια της αριστείας και της αξιοκρατίας.

Εκπροσωπείτε όλες τις παθογένειες που εμποδίζουν την Ελλάδα να κινηθεί μπροστά. Κατά τη διάρκεια της θητείας σας έχετε υιοθετήσει 105 ρυθμίσεις που έχουν αποσαρθρώσει την δημόσια εκπαίδευση. Θα μπορούσα να μιλάω επί ώρες για την ζημιά που έχετε κάνει στην εκπαίδευση», είπε ο κ. Μητσοτάκης και ακολούθως ανέφερε τις βασικές παρεμβάσεις που, όπως είπε, «δείχνουν το σχέδιο αποδόμησης όλων μεταρρυθμίσεων όπως η κατάργηση των πειραματικών σχολείων, η κατάργηση της αξιολόγησης προσωπικού, η επαναφορά του κομματισμού στην επιλογή των Διευθυντλων Εκπαίδευσης, την ισοπέδωση των ιδιωτικών σχολείων, η επαναφορά των αιώνιων φοιτητών, η κατλαργηση των συμβουλίων ιδρύματος των ΑΕΙ, η υποβάθμιση των προγραμμάτων  μεταπτυχιακών

Ειδική αναφορά έκανε στο θέμα της διδασκαλίας των θρησκευτικών και την διάσταση απόψεων μεταξύ του υπουργείου Παιδείας και της Εκκλησίας της Ελλάδος: «Σε αυτή την τυφλή πορεία σύγκρουσης δεν θα μπορούσε να μείνει εκτός η Εκκλησία της Ελλάδος», είπε ο κ. Μητσοτάκης και προσέθεσε ότι είναι μία σύγκρουση ανούσια που διχάζει τον λαό και προσβάλλει και την Εκκλησία.

Υπογράμμισε ότι η μεταρρύθμιση στην Παιδεία είναι προτεραιότητα για τη ΝΔ και στο προσεχές διάστημα θα παρουσιάσει το ολοκληρωμένο πρόγραμμα του κόμματος ενώ έδωσε  κάποιες από τις κατευθυντήριες γραμμές της ΝΔ:Σημείωσε πάντως ότι «οι βασικοί μας άξονες είναι ελεύθερο σχολείο, αδέσμευτο πανεπιστήμιο» και προσέθεσε ότι «μιλάμε για τις έννοιες της αξιοκρατίας, της αριστείας και της αξιολόγησης».

Φώφη Γεννηματά:Διμέτωπη κριτική σε κυβέρνηση και ΝΔ για την Παιδεία

Σφοδρή κριτική προς την κυβέρνηση και προσωπικά στον πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα, αλλά και προς τη Νέα Δημοκρατία και τον Κυριάκο Μητσοτάκη, άσκησε η επικεφαλής της Δημοκρατικής Συμπαράταξης, Φώφη Γεννηματά, με την παρέμβασή της στη Βουλή, για την Παιδεία.

Αρχικά η κ. Γεννηματά κατηγόρησε τον κ. Τσίπρα ως «κρυπτόμενο» πρωθυπουργό, καθώς «ολοκληρώθηκε ένα έγκλημα και παραδόθηκε ο δημόσιος πλούτος στους δανειστές για 99 χρόνια». Το ίδιο χαρακτηρισμό απηύθυνε και προς τον Κυριάκο Μητσοτάκη, καθώς, όπως ανέφερε: «Κρύφτηκε χθες και νομίζει ότι βολεύεται να αφήνει τον πρωθυπουργό να υλοποιεί πολιτικές νεοφιλελεύθερης δεξιάς ατζέντας. Λυπάμαι για αυτά που συμβαίνουν στη χώρα και για την ποιότητα της αντιπολίτευσης», σημείωσε η πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ.

Με αφορμή τις εξελίξεις στο ζήτημα των τηλεοπτικών αδειών, η Φώφη Γεννηματά ύψωσε τους τόνους, τονίζοντας ότι ο πρωθυπουργός δεν μπορεί να μιλάει για νομιμότητα. Η φούσκα έσκασε στα δικά σας χέρια κι ο κόσμος το «έχει τούμπανο», είπε .
Διμέτωπη κριτική άσκησε η επικεφαλής της Δημοκρατικής Συμπαράταξης σε κυβέρνηση και ΝΔ και στα ζητήματα Παιδείας. Υποστήριξε ότι όλες οι μεγάλες μεταρρυθμίσεις στην εκπαίδευση έχουν τη σφραγίδα του ΠΑΣΟΚ και της Δημοκρατικής Παράταξης και κατηγόρησε την κυβέρνηση ότι ξεπέρασε και τη προδιδακτορική Δεξιά στο ξήλωμα των μεταρρυθμίσεων στη Παιδεία και προσπαθεί να εγκαθιδρύσει το δικό της καθεστώς.

«Για τον κ. Τσίπρα η αριστεία είναι ρετσινιά, για τον κ. Μητσοτάκη είναι μέσο αναπαραγωγής της ελίτ, για εμάς τους σοσιαλιστές, είναι προτεραιότητα στην εκπαίδευση», υπογράμμισε η Φώφη Γεννηματά και αναφερόμενη στην διελκυστίνδα για τα θρησκευτικά, είπε ότι ο πρωθυπουργός χρησιμοποιεί τον Φίλη πολλές φορές και σήμερα τον κρεμάει και στα μανταλάκια.

Δ. Κουτσούμπας: Στην ίδια ρότα η πολιτική της κυβέρνησης και της ΝΔ στην Παιδεία

Με τη γνωστή λαϊκή ρήση «το ΄να χέρι νίβει τ΄ άλλο και τα δυο το πρόσωπο», ο γενικός γραμματέας του ΚΚΕ Δημήτρης Κουτσούμπας κατηγόρησε κυβέρνηση και αξιωματική αντιπολίτευση ότι προσεγγίζουν το ζήτημα της Παιδείας με τον ίδιο τρόπο.

«Ο πρωθυπουργός έδωσε άριστα 20 στο υπουργείο Παιδείας χωρίς καμία ντροπή, για την επιτυχία να ανοίξουν χωρίς προβλήματα τα σχολεία», είπε ο Δημήτρης Κουτσούμπας και κατηγόρησε την κυβέρνηση για υποκρισία όταν υποστηρίζει ότι τα σχολεία επέστρεψαν στην κανονικότητα. «Έλεος! Η καθημερινότητα για τη λαϊκή οικογένεια και τα παιδιά της είναι πολύ διαφορετική», είπε ο γγ του ΚΚΕ και αναρωτήθηκε σε ποια καθημερινότητα επέστρεψαν τα σχολεία, όταν η λαϊκή οικογένεια, ρημαγμένη από τους φόρους, έχει μπροστά της τα έξοδα για τα φροντιστήρια, τις ξένες γλώσσες, για αθλητική δραστηριότητα και τη σχολική τσάντα που πρέπει να γεμίσει με την περίφημη σχολική λίστα.

Σχολιάζοντας τον ισχυρισμό ότι η κυβέρνηση κέρδισε το στοίχημα να ανοίξουν τα σχολεία χωρίς κενά, ο Δημήτρης Κουτσούμπας κατήγγειλε ότι το μόνο στοίχημα που κέρδισε η κυβέρνηση είναι το τρίτο μνημόνιο που ψήφισε με τη ΝΔ.  και κατηγόρησε την κυβέρνηση ότι υλοποιεί στην εκπαίδευση το μνημόνιο κατά γράμμα, με τον «εξορθολογισμό δαπανών για την παιδεία».

Ο κ. Κουτσούμπας υπογράμμισε ότι για την κυβέρνηση και με βάση τον εξορθολογισμό δαπανών που ψήφισε, είναι σπατάλη το να έχουν τα παιδιά μόνιμο δάσκαλο στα σχολεία τους, είναι σπατάλη η μετατροπή του ολοήμερου νηπιαγωγείου σε χώρο φύλαξης και είναι σπατάλη να στερείται ο μαθητής που έχει ειδικές ανάγκες , τον εκπαιδευτικό και τις δομές που χρειάζεται. Γι΄ αυτό μειώνονται οι ώρες διδασκαλίας σε βασικά μαθήματα στο γυμνάσιο, είπε ο γγ του ΚΚΕ και κατήγγειλε ότι μαθητές αναγκάζονται στα ΕΠΑΛ να εγκαταλείψουν τις ειδικότητες που είχαν επιλέξει ή να μεταφέρονται σε άλλες πόλεις για να πάνε σχολείο.  Τα κενά συνεχίζουν να υπάρχουν, το ό,τι θα πάρετε τα παιδιά νωρίτερα είναι επειδή υπάρχουν κενά», κατήγγειλε ο γγ του ΚΚΕ και προσέθεσε ότι η κυβέρνηση δεν θα έπρεπε καν να τολμάει να μιλάει για την ειδική αγωγή, διότι και φέτος δεν άνοιξαν σχολεία ελλείψει προσωπικού.

«Συνολικά οι αλλαγές στο σχολείο, βρίσκονται στην ίδια ρότα με τις προηγούμενες κυβερνήσεις», είπε ο Δημήτρης Κουτσούμπας και χαρακτήρισε κοινές τις στοχεύσεις κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ και ΝΔ.

«Απάτη» χαρακτήρισε επίσης την εξαγγελία της ελεύθερης πρόσβασης και τόνισε πως αν η κυβέρνηση ενδιαφερόταν πραγματικά για το άγχος των οικογενειών και των μαθητών μπροστά στις πανελλαδικές εξετάσεις, θα μπορούσε να ικανοποιήσει τα αιτήματα για δικαίωμα επανάληψης της εξεταστικής διαδικασίας για τη βελτίωση της βαθμολογίας.

Υποκριτικό χαρακτήρισε ο κ. Κουτσούμπας και το ενδιαφέρον της κυβέρνησης για την ανάσχεση της μαζικής φυγής νέων επιστημόνων στο εξωτερικό. «Η κυβέρνηση πλασάρει τις κατευθύνσεις του ΟΟΣΑ που λένε ότι πρέπει να υπάρχει περιορισμένη μη κρατική χρηματοδότηση και επιμερισμός κόστους για συμπλήρωση κρατικών επιχορηγήσεων», είπε ο Δημήτρης Κουτσούμπας .

«Το ΚΚΕ ξεκινάει από τη θέση ότι η παιδεία δεν είναι εμπόρευμα και πρέπει να παρέχεται με ευθύνη του κράτους. Να είναι αποκλειστικά δημόσια και δωρεάν για όλους. Με κατάργηση της επιχειρηματικής δραστηριότητας σε όλες τις δομές της εκπαίδευσης.  Το ΚΚΕ παλεύει για ένα σχολείο που θα παρέχει την ίδια μόρφωση σε όλους τους μαθητές, χωρίς να διαχωρίζει τα σχολεία και τους μαθητές σε πολλές ταχύτητες ανάλογα με την περιοχή και την τσέπη του καθενός.

Καμμένος: Κατά μέτωπο επίθεση στα κόμματα της αντιπολίτευσης για  τηλεοπτικές άδειες και τα δάνεια της Attica Bank.

Για τις άδειες των καναλιών ο Πρόεδρος των ΑΝΕΛ Πάνος Καμμένος απέρριψε τις όποιες καταγγελίες για την υπόθεση Καλογρίτσα και είπε χαρακτηριστικά:  «οι κουμπάροι της κυβέρνησης δεν πήραν άδεια, οι δικοί σας οι κουμπάροι πήραν. Ή μήπως δεν ξέρετε ότι ο κ. Μαρινάκης είναι κουμπάρος της κ. Μπακογιάννη».

Στη συνέχεια πρόσθεσε: «εγώ έδωσα μάχη για να μην πάρει άδεια ο δικός μου κουμπάρος» και τόνισε ότι ο Καλογρίτσας δεν είχε στήριξη γι’ αυτό δεν είχε και τα λεφτά.

Επίσης επιτέθηκε σε ΝΔ και ΠΑΣΟΚ για τα δάνεια από την Τράπεζα Αττικής. Μάλιστα ανέφερε ότι η «διευθύντρια του Σταϊκούρα, χωρίς πτυχίο, σας έδωσε 14 εκ. ευρώ από την Αττικής» και στη συνέχεια ρώτησε τα δυο κόμματα αν θα πληρώσουν τα χρήματα αυτά.

Αναφερόμενος στο θέμα της Παιδείας που ήταν και το βασικό θέμα συζήτησης, ο Πάνος Καμμένος εξέφρασε την αντίθεσή του με το διαχωρισμό κράτους – εκκλησίας 

«Το Σύνταγμα είναι δεδομένο, αναφέρεται στους άρρηκτους δεσμούς με την Εκκλησία και από την στιγμή που υπάρχει αυτό δεν υπάρχει κανένας λόγος να ξεκινήσει συζήτηση για χωρισμό Εκκλησίας και κράτους», είπε χαρακτηριστικά.

 Θεοδωράκης: Ξεπεράσατε και τους προηγούμενους σε λαϊκισμό- Πρέπει να ανοίξουμε τη συζήτηση για το διαχωρισμό κράτους – Εκκλησίας

«Είστε κύριοι της κυβέρνησης οι καλύτεροι μαθητές ενός αποτυχημένου παλαιοκομματικού συστήματος και τους ξεπερνάτε». Με αυτή την αναφορά έκλεισε ο Σταύρος Θεοδωράκης την ομιλία του στη Βουλή για το πολυνομοσχέδιο για τα προαπαιτούμενα.

«Οι προηγούμενοι, τους τελευταίους μήνες, είχε φανεί ότι σε μερικά πράγματα έστω είχαν αρχίσει να βάζουν μυαλό, υπό την πίεση της κοινωνίας, υπό την πίεση της Ευρώπης. Και έρχεστε εσείς και τους ξεπερνάτε. Τα ίδια λάθη, αλλά αυτή τη φορά με επαναστατικό αμπαλάζ. Ο ίδιος δρόμος: δημαγωγία, λαϊκισμός και στην κοινωνία απογοήτευση και θλίψη. Ένα ίσως ενδιαφέρον διάστημα σιωπής για να αναλογιστεί η ελληνική κοινωνία πόσο τις έχουν στοιχίσει οι νέοι δημαγωγοί, οι νέοι λαϊκιστές».Ο επικεφαλής του Ποταμιού επέκρινε έντονα τη κυβέρνηση για τα όσα διαδραματίζονται στο ζήτημα των τηλεοπτικών σταθμών, υποστηρίζοντας ότι έχασε το ηθικό πλεονέκτημα.

Για το θέμα της μεταφοράς των ΔΕΚΟ στο υπερταμείο υπογράμμισε: «Η κυβέρνηση επιμένει ότι το 50% από τα έσοδα του Ταμείου θα κατευθύνεται στην ανάπτυξη, μισή αλήθεια – δηλαδή διπλό ψέμα! Τα λεφτά από την νέα γενιά των 19 αποκρατικοποιήσεων του ΤΑΙΠΕΔ, θα πάνε 100% στη τρύπα του χρέους. Και μόνο τα υπόλοιπα έσοδα θα πηγαίνουν κατά 50% στο χρέος και κατά 50% στην ανάπτυξη», είπε για το υπερταμείο ο επικεφαλής του Ποταμιού κατηγορώντας ευθέως την κυβέρνηση ότι ιδιωτικοποιεί τον υδάτινο πλούτο της χώρας.

Ο Σταύρος Θεοδωράκης αναφερόμενος στο μάθημα των θρησκευτικών ζήτησε από την ηγεσία της Ορθόδοξης Εκκλησίας να επιδείξει τόλμη λέγοντας χαρακτηριστικά ότι το σύγχρονο σχολείο δεν χρειάζεται περισσότερο θρησκευτικά από φυσική, βιολογία, πληροφορική. Στη συνέχεια δε προχώρησε και ένα βήμα παρακάτω λέγοντας: «Πρέπει να ανοίξουμε την συζήτηση για τον διαχωρισμό κράτους – εκκλησίας» καλώντας την εκκλησία να μην φοβηθεί το διάλογο. «Στην εκκλησία υπάρχουν αρκετοί ιεράρχες γήινοι και μετριοπαθείς με πρώτο τον αρχιεπίσκοπο Ιερώνυμο που δεν θα πρέπει να φοβηθούν αυτόν τον διάλογο» ανέφερε.

Λεβέντης: Ανάγκη συναίνεσης και συνεννόησης για την παιδεία

«Το θέμα της Παιδείας είναι πολύ σοβαρό και δεν σηκώνει ένας υπουργός να γκρεμίζει ό,τι έκανε ο προηγούμενος ή μία κυβέρνηση να θεωρεί λάθος ό,τι έκανε η προηγούμενη». Αυτό υπογράμμισε ο πρόεδρος της Ένωσης Κεντρώων, Βασίλης Λεβέντης, κατά την προ ημερησίας διατάξεως συζήτηση για την Παιδείας, δίνοντας έμφαση στη συναίνεση και τη συνεννόηση όλων των πολιτικών κομμάτων, ιδιαίτερα ανάμεσα σε ΣΥΡΙΖΑ και ΝΔ.

Ταυτόχρονα, ξεκαθάρισε ότι το κόμμα του τάσσεται υπέρ των ιδιωτικών πανεπιστημίων, αφού όμως πρώτα εξυγιανθούν τα κρατικά πανεπιστήμια από τον κομματισμό.

Ο πρόεδρος της Ένωσης Κεντρώων μίλησε για την ανάγκη εικόνας σταθερότητας, ώστε να έρθουν επενδυτές στη χώρα και κάλεσε, τόσο τον κ. Τσίπρα, όσο και τον κ. Μητσοτάκη, «να βάλουν τους εγωισμούς στην άκρη» και να δημιουργήσουν συνθήκες συναίνεσης και συνεννόησης για κυβέρνηση τεχνοκρατών.

Written by

altpress.gr ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΙΑ ΤΗ ΛΑΜΙΑ ΚΑΙ ΤΗ ΦΘΙΩΤΙΔΑ- ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΕΛΛΑΔΑ

Comments are closed.