΄Ερευνα: Δύσκολα βγάζει το μήνα η πλειονότητα των ελληνικών νοικοκυριών

Δύσκολα τα φέρνουν βόλτα   3 στα 4  ελληνικά νοικοκυριά  αφού ξοδεύουν  πάνω από το 44% του εισοδήματος τους σε πάγιες δαπάνες, λογαριασμούς και φόρους. Αυτό αποτυπώνεται στην έρευνα καταναλωτικών τάσεων Οκτωβρίου του Συνδέσμου Επιχειρήσεων & Λιανικής Πωλήσεως Ελλάδος (ΣΕΛΠΕ).

 Η πλειονότητα των ελληνικών νοικοκυριών αδυνατεί να κάνει αποταμιεύσεις  ενώ τη μερίδα του λέοντος του οικογενειακού προϋπολογισμού κατέχουν οι αγορές τροφίμων.

Αναλυτικότερα, σύμφωνα με σχετική έρευνα που πραγματοποιήθηκε τον Οκτώβριο με την επιστημονική υποστήριξη του εργαστηρίου ELTRUN του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών για λογαριασμό του Συνδέσμου Επιχειρήσεων και Λιανικής Πωλήσεως Ελλάδος, το 74% του κοινού ξοδεύει πάνω από το 80% του διαθέσιμου εισοδήματός του σε μηνιαία βάση, ενώ το 10% ξοδεύει πάνω από 100%, πρακτικά δηλαδή δανείζεται με κάποιον τρόπο για να καλύψει τις ανάγκες του.

Είναι χαρακτηριστικό ότι οι δαπάνες για τους μηνιαίους λογαριασμούς ανέρχονται στο 25% του εισοδήματος, όσο είναι και οι δαπάνες για αγορές προϊόντων. Οι φόροι ακολουθούν με 19% και οι υπηρεσίες με 15%. Αθροιστικά οι πάγιες δαπάνες σε λογαριασμούς και φόρους ανέρχονται κατ’ εκτίμηση στο 44% του διαθέσιμου εισοδήματος, με την τάση και στις δύο αυτές κατηγορίες δαπανών να είναι αυξητική.

Λιανική αγορών

Όσον αφορά την κατανομή των λιανικών αγορών στις παραπάνω δαπάνες, η κύρια κατηγορία αγορών είναι τα τρόφιμα και ποτά με ποσοστό 41%. Ακολουθεί η εστίαση με 12%, τα είδη ρουχισμού με 10% και τα φάρμακα με 8%. Έπιπλα και παιχνίδια-είδη δώρων έχουν τα χαμηλότερα ποσοστά με 3%.

Ενδεικτικά αναφέρεται ότι κατά μέσο όρο οι καταναλωτές πραγματοποιούν επισκέψεις τρεις ημέρες την εβδομάδα για αγορές τροφίμων, μία μέρα εβδομαδιαίως επιλέγουν την εστίαση, ενώ για τα φάρμακα οι συνολικές επισκέψεις ανέρχονται σε 15 ημέρες ανά έτος.

Σημαντικό ρόλο στην επισκεψιμότητα καταγράφεται να έχει η τάση των καταναλωτών να αναζητούν προσφορές και εκπτώσεις, με το 63% του κοινού να δηλώνει ότι «κυνηγάει τις προσφορές», ενώ μόλις 7% δεν το κάνει. Χαρακτηριστικό είναι ότι το 58% του κοινού περιμένει τις προσφορές και τις εκπτώσεις για να πραγματοποιήσει αγορές, κάτι που δείχνει και το πόσο επηρεάζεται η πορεία του κύκλου εργασιών των εταιρειών του λιανεμπορίου μέσα στον χρόνο. Αυτός είναι άλλωστε και ο λόγος που το 64% του κοινού επιθυμεί οι περίοδοι των εκπτώσεων να διαρκούν περισσότερο μέσα στο έτος, κάτι που άλλωστε φαίνεται ότι είναι και η πρόθεση της πολιτείας.

On line αγορές

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, το 9% των αγορών των καταναλωτών πραγματοποιείται μέσω διαδικτύου, το οποίο σε κάποιες κατηγορίες, όπως π.χ. τα εισιτήρια, ανέρχεται ακόμα και στο 42%, ενώ εξίσου σημαντική διεύρυνση των ηλεκτρονικών πωλήσεων καταγράφεται στα ηλεκτρονικά είδη και στα είδη ρουχισμού με 23% και 14% αντίστοιχα. Παράλληλα το διαδίκτυο αποτελεί σημαντικό κανάλι ενημέρωσης, με το 59% του κοινού να ενημερώνεται συστηματικά από το διαδίκτυο πριν κάνει αγορές, ενώ το 47% πρώτα ψάχνει στο διαδίκτυο για να κάνει τις αγορές από το παραδοσιακό κατάστημα. Αξίζει να επισημανθεί ότι η βαθμολογία ενός καταστήματος στα social media είναι σημαντική για το 38% των καταναλωτών, η επικοινωνία με ψηφιακά μέσα για το 36% και η διάθεση δωρεάν wi-fi για το 38%.

Written by

altpress.gr ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΙΑ ΤΗ ΛΑΜΙΑ ΚΑΙ ΤΗ ΦΘΙΩΤΙΔΑ- ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΕΛΛΑΔΑ

Comments are closed.