Ο έλεγχος των ελληνικών ΜΜΕ και η διαπλοκή στην τέταρτη εξουσία. Ρεπορτάζ της Δανάη Μαραγκουδάκη

Τι καταγράφει η έκθεση για τον έλεγχο των ΜΜΕ στην Ελλάδα, που υπογράφει η Danai Maragoudaki για το International Press Institute:
❗️Επιχειρηματίες χρησιμοποιούν τα ΜΜΕ ιδιοκτησίας τους για να πλήξουν αντίπαλα συμφέροντα
❗️Κρατική και εμπορική διαφήμιση διατίθενται για θετική δημοσιογραφική κάλυψη
Η πιο εμπεριστατωμένη έρευνα για την κατάσταση των ελληνικών media που έχει εκδοθεί εδώ και χρόνια.
Αξίζει να διαβάσετε όλη την έρευνα που εκπόνησε για λογαριασμό του International Press Institute
Εδώ μια σύνοψη από το Solomon
————————————————————————————————–

Τον Μάρτιο του 2021, η ειδησεογραφική ιστοσελίδα newsbomb.gr δημοσίευσε άρθρο για τους ιδιοκτήτες της ΚΑΕ Ολυμπιακός με τον ηχηρό τίτλο: «Χαλυβουργική: Οι Αγγελόπουλοι την ρίξανε στα βράχια και ζητάνε και τα ρέστα».

Το newsbomb.gr ανήκει στον επιχειρηματία Δημήτρη Γιαννακόπουλο, ιδιοκτήτη της ΚΑΕ Παναθηναϊκός.

Στα τέλη Σεπτεμβρίου 2022, η ειδησεογραφική ιστοσελίδα in.gr έγραφε πως «”Θερίζει” η τεκμηριωμένη απάντηση του Βαγγέλη Μαρινάκη στον Μελισσανίδη για τα εγκαίνια της OPAP Arena». Τον Αύγουστο του 2023, ο Οικονομικός Ταχυδρόμος αναφερόταν στην «νταμπλούχο με 391 εκατ. ευρώ στα φέσια ΑΕΚ» και τον «τζάμπα μάγκα Μελισσανίδη».

Το in.gr και ο Οικονομικός Ταχυδρόμος (ot.gr) ανήκουν στον επιχειρηματία -και ιδιοκτήτη της ΠΑΕ Ολυμπιακός- Βαγγέλη Μαρινάκη.

Η μετατροπή των Μέσων σε πεδία «μαχών» -και «όπλα» επηρεασμού- ανάμεσα στους ιδιοκτήτες τους και τους ισχυρούς τους ανταγωνιστές είναι ενδεικτική του μοντέλου «τοξικής αλληλεξάρτησης» Μέσων Ενημέρωσης και επιχειρηματικών συμφερόντων που χαρακτηρίζει το σημερινό μιντιακό περιβάλλον της χώρας.

Η οικονομική κρίση του 2008 δημιούργησε ένα αποδυναμωμένο τοπίο στα Μέσα. Νέοι επιχειρηματίες αναζήτησαν ευκαιρίες για να κυριαρχήσουν στην αγορά, εξαγοράζοντας πτωχευμένους ομίλους όπως ο Δημοσιογραφικός Οργανισμός Λαμπράκη (ΔΟΛ) και η Πήγασος Εκδοτική του Φώτη Μπόμπολα. Αναπτύχθηκε ένα μοντέλο συγκέντρωσης ιδιοκτησίας που συνδυάζει αθλητικές ομάδες, ναυτιλιακές εταιρείες και αρκετά Μέσα — από εφημερίδες και ιστοσελίδες μέχρι την τηλεόραση.

Ο επιχειρηματίας Γιάννης Αλαφούζος ήταν ένας από τους πρώτους που ακολούθησε αυτό το μοντέλο, αποκτώντας την ΠΑΕ Παναθηναϊκός και το κανάλι ΣΚΑΪ, διατηρώντας παράλληλα την ιδιοκτησία της εφημερίδας Καθημερινή.

Ο Βαγγέλης Μαρινάκης αποτελεί -με τον όμιλο Alter Ego- το πιο αντιπροσωπευτικό παράδειγμα του νέου ιδιοκτησιακού τοπίου των Μέσων Ενημέρωσης: αναδιαρθρώνοντας τα απομεινάρια των άλλοτε ισχυρών Μέσων όπως το MEGA, τα Νέα και το Βήμα, προέκυψε ένας νέος ισχυρός όμιλος.

Τον Απρίλιο του 2022, τα Μέσα της Alter Ego (MEGA, in.gr, Τα ΝΕΑ, Το ΒΗΜΑ) έβαλαν κατά της Skroutz για εξαπάτηση πελατών. Λίγες εβδομάδες νωρίτερα, είχε λανσαριστεί το Shopflix, η πλατφόρμα-ανταγωνιστής της Skroutz, στην οποία συμμετείχε ο επιχειρηματίας. Το Shopflix διαφημιζόταν στα ίδια Μέσα που φιλοξενούσαν τις αποκαλύψεις.

Written by

altpress.gr ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΙΑ ΤΗ ΛΑΜΙΑ ΚΑΙ ΤΗ ΦΘΙΩΤΙΔΑ- ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΕΛΛΑΔΑ

Comments are closed.